اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

حضور چشمگیر جوانان در اعتکاف، ادعای دشمن را وارونه کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهین‌دژ گفت: حضور چشمگیر جوانان در مراسم اعتکاف، ادعای دشمن مبنی بر دوری جوانان از دیانت و عبادت را وارونه کرد.

حضور چشمگیر جوانان در اعتکاف، ادعای دشمن را وارونه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌دژ حجت الاسلام نقی باقری در حاشیه آیین اعتکاف در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به جمع کثیر جوانان در مراسم اعتکاف، اظهار داشت: دشمنان و معاندان به دنبال القای این تصور به جامعه هستند که مردم به‌ویژه جوانان از دیانت و عبادت جدا شده‌اند، حال آنکه حضور پرشور افراد کم سن و سال در اعتکاف، وارونه بودن این ادعای دشمنان سرسخت اسلام را به اثبات می‌رساند پس باید این حقایق در جامعه منعکس شود.

وی بر لزوم تربیت دینی فرزندان اشاره کرد و گفت: خانواده‌های ایرانی باید در پرورش فرزندان خود برای سایر مسلمانان جهان الگو قرار بگیرند و آنها را به نحو مطلوب با قرآن و سایر کتب دینی بیش از پیش آشنا کنند؛ از طرف دیگر با حضور توام با اشتیاق در اعتکاف برای فرزندان خود الگو باشند.

باقری ماه رجب را فرصتی برای طلب آمرزش و بخشش دانست و خاطرنشان کرد: در این ماه پربرکت اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان باید برای رنگ و بوی الهی‌گرفتن نهایت تلاش را بکنند که راهکار آن عبادت خالصانه و خدمت به خلق خدا است، بنابراین شایسته نیست از فضیلت‌های بی‌پایان این ماه به‌ویژه ایام اعتکاف غفلت شود.

وی با بیان اینکه ماه رجب فرصت مغتنمی برای ساختن آینده درخشان و پاک‌کردن گذشته گناه‌‌آلود است، اظهار داشت: در این ماه به‌ویژه در ایام اعتکاف باید از طریق به جا آوردن عبادت‌های مستحبی، روزه‌داری، انجام اعمال ویژه این ایام و  ... برای جبران لغزش‌های خود گام برداشت.

باقری با بیان اینکه در شاهین‌دژ 600 نفر در مراسم پرشور اعتکاف شرکت کرده‌‌اند، بیان داشت: از این تعداد 400 نفر در مسجد شاهین‌دژ و 200 نفر نیز در مساجد توابع شهرستان اعتکاف کرده‌اند و همچنین از 600 نفر معتکف حدود 400 نفر خواهر و 200 نفر برادر هستند و فقط دو درصد معتکفان را افراد کهنسال تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول