اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نهاوند

28 هزار هکتار از اراضی زیر کشت غلات سم‌پاشی شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: تاکنون بیش از 28 هزار هکتار از اراضی زیر کشت غلات نهاوند علیه آفت‌های علف‌های هرز سم‌پاشی شده است.

28 هزار هکتار از اراضی زیر کشت غلات سم‌پاشی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، احد ظفری بعد از ظهر امروز در نشست هماهنگی ستاد سن غلات نهاوند در جمع مهندسان و ناظران مزارع نهاوند اظهار داشت: میزان سطح زیر کشت غلات نهاوند 36 هزار هکتار گندم و جو آبی و دیم است که تاکنون بیش از 80 درصد آنها علیه علف‌های هرز سم‌پاشی شده است.

وی از آغاز عملیات مبارزه با آفت پوره سن غلات در نهاوند خبر داد و گفت: از مقدار 11 هکتار از غلات که نیازمند سم‌پاشی سن پوره است تاکنون 4 هزار و 500 هکتار انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از فعالیت بیش از 50 دستگاه تراکتور ویژه سم‌پاشی در نهاوند خبر داد و افزود: 26 شرکت مکانیزاسیون شامل 20 شرکت و شش مرکز خدمات کشاورزی با 36 نفر از مهندسان و ناظران مزرعه بر مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول غلات نهاوند نظارت کافی دارند تا کشاورزان بتوانند محصولاتی با کیفیت عالی تولید کنند.

وی در ادامه گفت: آفت سن پوره اگر به موقع سم‌پاشی نشود و از بین نرود موجب می‌شود تا از عملکرد تولید در واحد سطح به میزان 40 درصد کاسته شود و همین امر باعث می‌شود گندم و جو از نظر کیفیت در رده‌های پایین قرار گیرند که عملاً خسارت مالی و اقتصادی کشاورزان را در پی دارد.

ظفری به برگزاری دوره‌های آموزشی برای آشنا کردن کشاورزان با مضرات آفت سن پوره و مادر در مزارع نهاوند خبر داد و ابراز داشت: مهندسان ناظر فنی مزارع در مسجد هر روستا نسبت به آموزش کشاورزان و بهره‌برداری اقدام می‌کنند که در این مورد تاکنون بیش از 3 هزار نفر از کشاورزان آموزش‌های مختلف را گذرانده‌اند.

در نهاوند سالانه بیش از 60 هزار تن گندم آبی و دیم و 15 هزار تن انواع جو آبی و دیم تولید می‌شود.

نهاوند یکی از شهرستان‌های شاخص در زمینه تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو در استان است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول