اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزکوه خبر داد

سم‏پاشی مستمر برای ازبین‌بردن آفت‌ملخ در فیروزکوه

خبرگزاری‌فارس: فرماندار‌شهرستان فیروزکوه با‌اشاره به‌وجود آفت‌ ملخ در‌این شهرستان از انجام سم‏پاشی‏ها به‌صورت منظم و مستمر در منطقه برای ازبین بردن این آفت خبرداد.

سم‏پاشی مستمر برای ازبین‌بردن آفت‌ملخ در فیروزکوه

به گزارش خبرگزاری‌فارس از شرق‌ استان تهران، سعید افشارنادری صبح امروز در جلسه‏ای که باحضور رئیس‌ سازمان‌ جهاد‌ کشاورزی استان‌ تهران در فیروزکوه برگزارشد، اظهارکرد: شهرستان فیروزکوه با دارا بودن ظرفیت و توان بالقوه، زمینه و بستر مناسب به‌منظور ایجاد هرگونه تحول اساسی در زمینه کشاورزی، رشد و شکوفایی در این عرصه را دارد.

وی شرایط‌ اقلیمی مناسب‌منطقه، وسعت زیاد اراضی مستعد کشاورزی و وجود منابع آبی را از جمله موارد مهم برای اجرای طرح‏های توسعه کشاورزی در این منطقه عنوان کرد.

فرماندارشهرستان فیروزکوه تاکیدکرد: با مدیریت‌صحیح منابع‌آبی بسیاری از مشکلات موجود برطرف‌خواهد‌شد.

افشارنادری اضافه‌کرد: طرح‌توسعه‌کشاورزی از اقدامات‌ارزنده دولت‏های نهم و دهم است.

وی گفت: در مرحله‌نخست حفظ وضع موجود برای رسیدن به چشم‏انداز و اهداف موردنظر در بخش کشاورزی و در ادامه اهتمام ویژه نسبت به شناسایی قابلیت‏های موجود در زمینه طرح توسعه‌کشاورزی در اولویت قرار دارد تا در آینده‌ نزدیک شاهد تحقق اهداف‌اساسی برآمده از اجرای این طرح در منطقه باشیم.

فرماندار‌شهرستان فیروزکوه طرح توسعه‌ کشاورزی را یک نهضت عظیم در کشور توصیف‌کرد و گفت: با شناسایی 18 هزار هکتار از اراضی مستعد و ایجاد بسترهای مناسب و ظرفیت‏سنجی‏های صورت‌گرفته در بخش طیور، دام، آبزیان و ... در عرصه‏های مختلف‌کشاورزی‌رسالت خود را ایفا خواهیم کرد.

افشارنادری همچنین با‌اشاره به وجود آفت‌ ملخ در منطقه از سم‏پاشی‏ها به صورت منظم و مستمر در منطقه خبرداد و گفت: با توجه به وسعت زیاد شهرستان فیروزکوه و بارش‏ها که اثرات سمپاشی را خنثی خواهدکرد، مشارکت‌مردم و مساعدت‌مسئولان فرادستی در این زمینه ضروری‌است.

انتهای پیام/ع20/گ1003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول