اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قم:

صنعت‌گران از قطار پیشرفت باز نمانند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به سرعت وصف‌ناپذیر تغییرات صنعتی در جامعه تاکید کرد: صنعت‌گران باید تلاش کنند تا از قطار پیشرفت باز نمانند.

صنعت‌گران از قطار پیشرفت باز نمانند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام مهدی عرب‌انصاری سه‌شنبه در مراسم گشایش دومین نمایشگاه چاپ و نشر استان قم که در محل نمایشگاه‌های دائمی استان قم برگزار شد با بیان اینکه قم پایگاه اعتقادی جهان تشیع شناخته می‌شود اظهار کرد: قم به عنوان پایگاه اعتقادی جهان می‌درخشد به همین دلیل این شهر را ام‌القرای جهان اسلام می‌نامند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با خدمت به قم افزود: خدمت به قم خدمت به اسلام است به همین دلیل باید ظرفیت‌های قم دیده و مورد بررسی قرار گیرد.

وی یکی از ظرفیت‌های استان قم را استفاده از ظرفیت چاپ و نشر عنوان کرد و گفت: منطق ایجاد صنایع این است که در کنار ایجاد مراکز صنعتی، صنایع وابسته نیز مورد حمایت قرار گیرند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم ادامه داد: منطق صنعت حکم می‌کند در کنار صنایع، مرکزی برای تبدیل این صنایع نیز ایجاد کنیم و به تولید انبوه برسیم.

وی افزود: در صورتی که این نکته را قبول داشته باشیم به انتشار فرهنگ و معارف اسلامی در حوزه فرهنگ و اندیشه اقدام خواهیم کرد و این محصول را به نقاطی که می‌تواند کاربردی باشد، صادر می‌کنیم.

عرب‌انصاری از جمله محصولاتی را که می‌توان نسبت به صادرات آن اقدام کرد، اندیشه امام راحل عنوان کرد و گفت: در جهان معاصر مردم تشنه معارف و سیاست اسلامی هستند و ما می‌توانیم کام تشنه این افراد را با اندیشه و سیاست تابناک امام (ره) سیراب کنیم.

وی با اشاره به سرعت تغییر صنایع در روزگار کنونی بیان کرد: امروز برای اینکه از قطار پرسرعت صنعت باز نمانیم باید در سه نوبت کار کنیم تا این تغییرات موجب عقب‌ماندگی در صنعت ما نشود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم اضافه کرد: صنعت چاپ و نشر استان قم، بسیار خسته و فرسوده بوده و نیازمند خوراکی مفید برای تولید است.

وی گفت: اگر مسئولان در زمینه صنعت چاپ و نشر چشم‌اندازی نداشته باشند این صنعت دچار نابودی می‌شود.

عرب‌انصاری با بیان اینکه پیام‌آوری و پیام‌رسانی کار افسران نظام است تصریح کرد: مسئولان فرهنگی طلایه‌دار افسران فرهنگی نظام هستند.

وی با بیان اینکه وظیفه صنعت‌گران استفاده مطلوب از صنایع است گفت: در صورتی که از قطار صنعت باز بمانیم صنعتی جایگزین در چشم برهم‌زدنی معرفی می‌شود.

عرب‌انصاری در بخش دیگری از سخنان خود به بسته‌بندی مناسب محصولات اشاره و ابراز کرد: بسته‌بندی مقدمه پیام‌رسانی است و باید به آن به صورت ویژه توجه کرد.

وی ابزار انتقال علم را استفاده از ابزار چاپ و نشر دانست و گفت: 227 واحد تولید چاپ و نشر در شهرک چاپ آغاز به کار خواهند کرد که می‌تواند گام مؤثری در زمینه پیشبرد علم باشد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول