اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان:

صنایع کوچک در رشد اقتصادی تاثیرگذار هستند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان گفت: ایجاد شرکت‌های جدید و صنایع کوچک عامل موثری در دستیابی به اهداف و سیاست‌های بلند مدت در زمینه اشتغال و رشد اقتصادی است.

صنایع کوچک در رشد اقتصادی تاثیرگذار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرحیم رمضانیان عصر امروز در جلسه نیازمندی‌های شکل‌گیری شرکت‌های نوپا، اظهار کرد: بنگاه‌های کوچک و متوسط نقش بنیادینی در توزیع عادلانه درآمدهای ملی و توسعه متوازن منطقه‌ای ایفا می‌کنند.

وی، بنگاه‌ها را مهم‌ترین منبع ایجاد نوآوری فناورانه و فرصت‌های شغلی و نیروی محرکه اقتصاد ملی دانست و افزود: شرکت‌های کوچک و متوسط نوپا دسته‌ای از واحدهای تولیدی کوچک هستند که توسط متخصصان با تجربه و صاحب اندیشه صنعتی در ارتباط با صنایع بزرگ احداث شدند و در زنجیره تولید کشور قرار می‌گیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، شرکت‌های جدید را وسیله‌ای دانست که اقتصادهای تولیدی را در فرآیند تخصصی کردن تولید سوق می‌دهند.

وی، با بیان اینکه این شرکت‌ها وزنه تعادلی مهمی در مقابل رکود و سقوط هستند، ادامه داد: شرکت‌های نوپا و صنایع کوچک و متوسط قطب اصلی سیاست‌های توسعه در بسیاری از کشورهای در حال توسعه هستند که سهم قابل توجهی از کل اشتغال دارند.

رمضانیان، ابراز کرد: با توجه به اهمیت ایجاد شرکت‌های جدید، میزان رشد و طول عمر آنها عامل موثری در دستیابی به اهداف و سیاست‌های بلند مدت در زمینه اشتغال و رشد اقتصادی است.

وی، با اشاره به نقش شرکت‌های نوپا در چرخه اقتصاد و اشتغال کشور، یادآور شد: با وجود این نقش موثر، شرکت‌های نوپا دارای مشکلات بسیاری هستند و بیشتر آنها در سال‌های اولیه تشکیل از بین می‌روند و نیاز به حمایت دارند که لازم است برای مثمر ثمر واقع شدن، زیرساخت‌های مورد نیاز آنها تامین شود.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول