اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تیرماه امسال انجام می‌شود

برقراری خط پروازی رشت – آستراخان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اقتصادی استانداری گیلان از برقراری خط پروازی رشت – آستراخان از تیرماه سال جاری خبر داد.

برقراری خط پروازی رشت – آستراخان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین کاووسی عصر امروز در جلسه کارگروه صادرات گیلان با تاکید بر شناخت نیاز بازارهای هدف اظهار کرد: گیلان قطب تعامل کشورهای حاشیه خزر می‌شود.

وی به ارتقای جایگاه گیلان در منطقه اشاره کرد و افزود: خط پروازی رشت به آستراخان روسیه و آسیای میانه تیرماه سال جاری برقرار می‌شود.

کاووسی با اشاره به مفاد جدول طرح‌ریزی عملیاتی برنامه‌های مفاد تفاهمنامه بین استان گیلان و استان‌های آستراخان و جمهوری داغستان روسیه فدراتیو، تصریح کرد: برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه‌های اجرایی یا کمیته‌های کاری در راستای ایجاد، حفظ و گسترش تعامل با مناطق هدف مد نظر است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گیلان برنامه‌های اولویت‌دار را دارای پشتوانه منطقی و علمی دانست و تصریح کرد: توجیه برنامه‌های پیشنهادی باید در قالب شناخت عوامل محیطی بالفعل و بالقوه شامل مشکلات، ضعف‌ها، تهدیدها و مزیت‌ها، قوت‌ها و فرصت‌ها ارائه شود.

وی با بیان اینکه طرح‌ها و اقدام‌های اجرایی برای عملیاتی کردن برنامه اولویت‌دار باید احصاء شود، بیان کرد: زمان پیش‌بینی شده برای اجرای پروژه‌ها و اقدام‌ها باید در قالب فصل‌های چهارگانه سال 1391 مشخص شده و سال اجرای برنامه تعیین شود.

کاووسی به میزان بار مالی اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های تعیین شده اشاره کرد و گفت: میزان اعتبار طرح‌ها باید از منابع دولتی یا آورده خصوصی مشخص شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به اهداف کارگروه دایمی توسعه روابط خارجی استان گیلان، یادآور شد: اعمال مدیریت یکپارچه و واحد در اجرای برنامه‌های منطقه‌ای، توسعه روابط و جلوگیری از موازی‌کاری، رقابت ناسالم و هدر رفت منابع از اهداف کارگروه مذکور است.

وی ایفای نقش واسط و معین در توسعه روابط دیگر استان‌های کشور با جمهوری فدراتیو روسیه، زمینه‌سازی توسعه روابط اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر در قالب منطقه اقتصادی با حضور استان‌ها و نواحی حاشیه دریای خزر و همچنین پیگیری متمرکز و ویژه انجام تفاهمنامه‌های مشترک استانداری با دیگر کشورها را از دیگر اهداف کارگروه دایمی توسعه روابط استان گیلان با جمهوری فدراتیو روسیه عنوان کرد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول