اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اجرای عمل جراحی بر روی بچه آهو در قم

خبرگزاری فارس: عمل جراحی بر روی بچه آهو نجات یافته در قم توسط دامپزشکان سازمان حفاظت محیط زیست با موفقیت انجام شد.

اجرای عمل جراحی بر روی بچه آهو در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، در پی کشف یک راس بره آهو آسیب دیده توسط محیط‌بانان استان قم در دشت‌ها و بیابان‌های بخش کهک، که به منظور بررسی وضعیت سلامتی و بهبود آن به سازمان مرکزی انتقال پیدا کرد، طی چند روز گذشته با عمل جراحی بر روی دست آسیب دیده و ترمیم بخش‌هایی از آن توسط دامپزشکان سازمان حفاظت محیط زیست کشور که با موفقیت انجام شد، وضعیت سلامتی این حیوان زیبا و کمیاب که طی سال‌های اخیر وجود آن در استان گزارش نشده بود، رو به بهبود است.
بر اساس این گزارش با مراقبت‌های ویژه‌ای که بر روی این بچه آهو صورت خواهد گرفت تا چند ماه آینده و پس از کسب بهبودی کامل به زیستگاهش بازگردانده می‌شود.
لازم به ذکر است آهو یا غزال با نام علمی Gazela subgutturosa از خانواده گاوسانان و حیوانی زیبا بوده گونه نر آن دارای شاخ و گونه ماده معمولا فاقد شاخ است.
آهوها جانوران سریعی هستند و می‌توانند با سرعت 80 کیلومتر در ساعت بدوند. مهم‌ترین زیستگاه این گونه مناطق استپی و نیمه بیابانی و دشت‌های مسطح است و از علوفه و بوته‌ها تغذیه کرده و طول عمر آنها حدود 12 سال است.
آهوها گونه‌های بسیار آسیب‌پذیری بوده به دلیل تخریب زیستگاه‌ها و شکار و صید بی‌رویه در طی سال‌های گذشته، جمعیت آنها به شدت کاهش یافته و در سال‌های اخیر گزارشی از وجود آن در دشتها و بیابان‌ها و حاشیه مزارع و روستاهای استان ارائه نشده بود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول