اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان زنجان:

هیچ آهویی در زنجان شکار نشده است

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی محیط زیست استان زنجان گفت: هیچ آهویی به طریق تعقیب با موتور سیکلت‌های و یا روش‌های دیگر در زنجان شکار نشده است.

هیچ آهویی در زنجان شکار نشده است
عابس لطفی دهقان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: طبق سنوات گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم برای حفاظت از آهوان دشت سهرین انجام شده است. 
وی با بیان اینکه محصولات نخود، جو و گندم در این منطقه برداشت نشده است، افزود: در مناطق در نظر گرفته شده با برودت هوا علوفه‌های ذخیره شده پخش می‌شود. 
مدیر روابط عمومی محیط زیست استان زنجان بیان داشت: با سرد شدن هوا علوفه‌های ذخیره شده برای آهوان دشت سهرین و برخی مناطق استان با کمک محیط بانان منطقه پخش می‌شود. 
وی از فعالیت 37 محیط بان در سطح استان زنجان خبر داد و یادآور شد: این محیط بانان وظیفه گشت‌زنی و کنترل مناطق حفاظت شده را برعهده دارند. 
لطفی دهقان سرخ‌آباد را از مناطق حفاظت شده استان برشمرد و افزود: این منطقه 120 هزار هکتار را شامل می‌شود. 
وی با بیان اینکه منطقه حفاظت شده دشت سهرین در داخل منطقه سرخ‌آباد قرار دارد، افزود: این منطقه در 32 هزار هکتار آهوان شمال‌غرب کشور را خود جای داده است. 
مدیر روابط عمومی محیط زیست استان زنجان با اشاره به منطقه حفاظت شده انگوران در شهرستان ماهنشان بیان داشت: این منطقه 135 هزار هکتار است. 
وی از فعالیت پایگاه حیات وحش استان در این منطقه خبر داد و تصریح کرد: این پایگاه 90 هزار هکتار را شامل می‌شود که موقعیت و حساسیت آن بیشتر از سایر مناطق است. 
لطفی دهقان در بخش دیگری از سخنان خود از شکار آهو توسط موتورسیکلت سواران خبر داد و بیان داشت: این افراد با استفاده از موتورسیکلت‌های قاچاق و بدون پلاک اقدام به شکار آهو می‌کردند. 
وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده هیچ آهویی در مناطق استان توسط این افراد شکار نشده است، خاطرنشان کرد: سرعت بالای این موتورسیکلت‌ها موجب شده تا محیط بانان نتوانند از ورود آنها جلوگیری کنند. 
مدیر روابط عمومی محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه هیچ وسیله نقلیه‌ای قادر به کنترل این موتورسیکلت‌های قاچاق نیست، افزود: با همکاری نیروی انتظامی این موتورسیکلت‌ها جمع‌آوری شده‌اند. 
وی با بیان اینکه تا کنون 25 دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: این موتورسیکلت‌ها توقیف شده‌اند. 
لطفی دهقان تصریح کرد: کنترل و پیگیری ورود شکارچیان به مناطق حفاظت شده استان صورت گرفته و در حال حاضر هیچ موتورسیکلتی در این مناطق وجود ندارد و در صورت مشاهده هر نوع تخلفی برخورد قانونی صورت گرفته و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.  
مدیر روابط عمومی محیط زیست استان زنجان از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلفی محیط زیست استان را در جریان بگذارند.
 وی با اشاره به حضور آهوان در کنار جاده‌ها و روستاها به دلیل برودت هوا یادآور شد: مردم و روستاییان در صورت مشاهده هر گونه حضور آهوان به اعضای شورای روستاها خبر داده و یا با شماره تلفن5251001 تماس بگیرند. 
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول