اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صدور مجوز؛

آهوان دشت سهرین زنجان شکار می‌شوند

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول بازرسی اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: در سال جاری مجوز شکار برای تعداد محدودی از آهوان دشت سهرین زنجان صادر می‌شود.

آهوان دشت سهرین زنجان شکار می‌شوند
پرویز رستمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در نظر دارد تعداد محدودی مجوز شکار آهو در سرخ‌آباد (دشت سهرین) صادر نماید.
وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند درخواست‌های خود را از 23 مهرماه سال جاری به مدت 10 روز به شماره 5232005 فکس کنند، افزود: همچنین علاقه‌مندان می‌توانند مدارک مورد نیاز را به صورت حضوری به اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان ارائه کنند.
کارشناس مسئول بازرسی اداره کل محیط زیست استان زنجان تصریح کرد: شکارچیانی که دارای مجوز حمل سلاح معتبر و دفترچه ویژه هستند می‌توانند در این دوره از شکار شرکت کنند.
وی یادآور شد: شکارچیانی که از سال 87 تاکنون پروانه آنها  ابطال شده است، مجاز به شکار نیستند.
رستمی تصریح کرد: در راستای برداشت اصولی از آهوان دشت سهرین مجوز شکار تعداد محدودی از آهوان سهرین صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه برداشت اصولی از آهوان دشت سهرین از اهداف ارائه مجوز شکار به شکارچیان است، گفت: این طرح برای همه شکارچیانی که دارای مشخصات موردنظر اداره کل باشند، اجرا می‌شود.
کارشناس مسئول بازرسی اداره کل محیط زیست استان زنجان خاطرنشان کرد: پس از انجام قرعه‌کشی شکارچیان به مدت دو روز با محیط‌بانان عازم منطقه می‌شوند و آهوانی که از قبل شناسایی شده‌اند از سوی شکارچیان شکار می‌شوند.
وی از شناسایی آهوان پیر دشت سهرین در سال جاری خبر داد و گفت: شکار آهوان دشت سهرین موجب برداشت اصولی از آهوان این دشت برای جفت‌گیری می‌شود.
رستمی ادامه داد: با مجوزهایی که برای شکارچیان صادر می‌شود، 15 راس آهوی پیر در این دشت شکار می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 446 آهو در دشت سهرین وجود دارد، بیان کرد: طبق سرشماری انجام شده در سال جاری این تعداد رصد شده است.
کارشناس مسئول بازرسی اداره کل محیط زیست استان زنجان از وضعیت مطلوب آهوان دشت سهرین خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر آهوان دشت سهرین در وضعیت مطلوبی قرار دارند و مشکلی در این راستا وجود ندارد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول