اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون محیط زیست خوزستان خبر داد

رهاسازی 20 راس آهو در دشت دیمه خوزستان

خبرگزاری فارس: معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست خوزستان از رهاسازی 20 راس آهوی تکثیر شده در دشت دیمه خوزستان در بهمن ماه امسال خبر داد.

رهاسازی 20 راس آهو در دشت دیمه خوزستان
سید عادل مولا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در دهه فجر امسال، رهاسازی آهوان از محدوده محصور 100 هکتاری به محدوده 3 هزار هکتاری دشت دیمه و دامان طبیعت انجام می‌شود.
وی افزود: با اقداماتی که در راستای تکثیر و پرورش آهو در دشت دیمه رامهرمز انجام شده نسل این حیوانات احیا شده است؛ به طوری که در حال حاضر 53 راس آهو در این منطقه نگهداری می‌شود که قرار است 20 راس از آنها در طبیعت رهاسازی شود.
مولا در مورد هدف سازمان حفاظت محیط زیست از رهاسازی این آهوان گفت: پس از اینکه جمعیت حیات وحش یک منطقه به حد نصاب برسد، مازاد آن در طبیعت رهاسازی می‌شود تا وضعیت تنوع زیستی و حیات وحش آن منطقه به حد مطلوب برسد.
این مقام مسئول با بیان اینکه شکار این گونه آهو ممنوع است، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های حفاظتی و فرهنگی منطقه با اقدامات انجام شده به وضع مطلوب رسیده است؛ به همین دلیل پس از رهاسازی آهوها مشکلی نخواهیم داشت.
به گفته وی، به مردم بومی منطقه آموزش‌های لازم داده شده و در تمام دوره‌های زنده‌گیری و تکثیر و اجرای پروژه احیای آهو دخالت داشتند، به همین دلیل اهمیت موضوع را دریافته‌اند و به این مسئله واقف هستند که خیر و برکت و رونق منطقه از این حیوانات است.
منطقه شکار ممنوع دیمه با وسعت حدود 15 هزار و 300 هکتار در 15 کیلومتری جنوب شهرستان رامهرمز در مسیر جاده  رامهرمز ـ رامشیر قرار دارد که از شهریور ماه سال1373 برای احیای محیط طبیعی و حیات وحش منطقه به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد.
دشت و تپه ماهورهای منطقه، مکان ایده‌آلی برای احیای نسل در حال انقراض آهو است، این منطقه در گذشته از مناطق آهوخیز استان به‌شمار می‌رفت، همچنین دشت دیمه زیستگاه مناسبی برای ادامه حیات پستاندارانی نظیر آهو، قوچ و میش و کل و بز و انواع پرندگان نظیر دراج، هوبره، کبک، تیهو، انواع پرندگان شکاری است.  
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول