اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل بانک مرکزی:

ماهانه 1.5 میلیون قطعه سکه در کشور ضرب می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل بانک مرکزی از ضرب 1.5 میلیون قطعه سکه به صورت ماهانه در کشور خبر داد و گفت: با تدابیری که توسط دولت اندیشیده شده در حال حاضر از نظر تامین ارز، طلا و سکه در کشور هیچ مشکلی وجود ندارد.

ماهانه 1.5 میلیون قطعه سکه در کشور ضرب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمود بهمنی صبح امروز در فرودگاه سنندج در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه در حال حاضر در کشور هیچ مشکلی در ارتباط با تامین ارز وجود ندارد، گفت: حجم کل واردات کشور در سال 70 میلیارد دلار است.

به گفته وی تنها از محل صادرات نفت سالانه 90 میلیارد دلار درآمد در کشور حاصل می‌شود و مشکلی در تامین ارز در کشور وجود ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: مشکلات امروز بازار طلا را از سه سال قبل پیش‌بینی کرده بودیم و با تدابیری که در این راستا اندیشیده شده در حال حاضر طلای کافی در کشور وجود دارد و از این نظر مشکلی نداریم.

بهمنی به وضعیت سکه در کشور نیز اشاره کرد و گفت: هر ماه 5/1 میلیون قطعه سکه در کشور ضرب می‌شود و مشکلی هم در این بخش وجود ندارد.

رئیس‌ کل بانک مرکزی به پیش‌فروش اینترنتی سکه نیز اشاره کرد و گفت: به منظور رفاه حال مردم به زودی به صورت اینترنتی نیز سکه پیش‌فروش خواهد شد.

بهمنی همچنین به پیش‌فروش سکه چهار ماهه نیز اشاره کرد و گفت: سکه‌های پیش‌فروش شده این افراد نیز در اسرع وقت به آنها تحویل داده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت کم و تقاضای زیاد در بازار سکه کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر پیش‌فروش سکه هشت ماهه شده و در صورت کاهش تقاضا این زمان کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/خ۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول