اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

کاهش واردات محصولات کشاورزی ادامه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت:‌ سال گذشته واردات محصولات کشاورزی 27 درصد کاهش داشت که امسال نیز این کاهش‌ها استمرار دارد.

کاهش واردات محصولات کشاورزی ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان پیش‌ازظهر امروز در دیدار با نماینده مردم شبستر در مجلس با اشاره به کاهش 27 درصدی واردات محصولات کشاورزی به کشور در سال گذشته و استمرار آن در سال 91 اظهار کرد: کاهش واردات محصولات کشاورزی در راستای تقویت تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به افزایش هشت برابری محصولات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی نسبت به سال 75 بدون احتساب اردبیل، افزود: با این گونه جهش‌ها در تولید محصولات کشاورزی استان قطعاً مسیر تحقق امنیت غذایی را پیموده و به‌زودی خودکفایی در تولیدات را از 95 درصد به 100 درصد خواهیم رساند.

محمدیان با بیان اینکه در بخش صنایع فرآوری و تبدیلی شهرستان شبستر اقدامات خوبی صورت گرفته است، ادامه داد:  فرآوری محصولات کشاورزی سبب افزایش صادرات می‌شود و در این مسیر علاوه بر تامین نیاز مردم، صادرات در بخش کشاورزی و کاهش واردات سبب حمایت از محصول داخلی شده است.

وی با بیان اینکه سامانه آبیاری تحت‌ فشار زمینه مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی است با اشاره به توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی در شهرستان شبستر اظهار کرد: این بخش هم در ضریب و در درجه افزایش یافته است.

محمدیان با اعلام اینکه روند سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نیز در سال‌های اخیر رو به رشد بوده است، افزود: تمام امکانات برای استفاده سرمایه‌گذاران از بخش‌های مختلف مهیا شده است.

وی با بیان اینکه قانون بهره‌وری کشاورزی برای مدیریت بازار محصولات کشاورزی شفاف است، ادامه داد: این قانون مدیریت بازار محصولات کشاورزی، واردات، تعرفه‌گذاری و زمان واردات همه محصولات کشاورزی را  به عهده وزارت جهادکشاورزی گذارده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: بخش کشاورزی سهم مهمی در اشتغال و تولید و تنوع اقلیمی و ژنتیکی و دامی دارد و یکی از بخش‌های پرتوان اقتصادی آذربایجان‌شرقی است.

وی ادامه داد: در این عرصه وسیع و گسترده با مشکلاتی هم مواجه هستیم که می‌طلبد نمایندگان مجلس شورای اسلامی راهکارهایی در مورد آن اندیشیده تا بتوان به قابلیت‌های درخور اقتصادی در عرصه کشاورزی استان رسید.

محمدیان گفت: 12 هزار هکتار از مجموع 110 هزار هکتار باغات استان در شهرستان شبستر قرار دارد.

وی افزود: تلاش کارشناسان این سازمان در اهتمام بیشتر به امر تولید با رسیدگی به مسائل تولید و برطرف کردن مشکلات حین تولید، خواهد توانست جایگاه تولیدی شهرستان در تولید محصولات کشاورزی به‌خصوص بخش باغی را با توجه به ظرفیت‌های موجود، در میان‌مدت ارتقاء بخشد.

وی ادامه داد:‌ در کنار آن، سازمان جهادکشاورزی بر اساس برنامه‌های اجرایی پیش‌رو، در نظر دارد با همکاری و همیاری مدیریت شهرستان‌ها، در جذب سرمایه، معرفی ظرفیت‌ها و ایجاد زمینه مناسب برای صادرات محصول با اجرای طرح‌های صنایع تبدیلی، سردخانه ، فرآوری و بسته‌بندی، سرعت این امر را در میان‌مدت افزایش دهد.

محمدیان با بیان اینکه شهرستان شبستر از عمده مراکز تولید محصولات باغی استان همچون هلو، سیب، انگور، گلابی، گیلاس، زردآلو، آلبالو، بادام، گردو و آلو  در استان است، افزود: 16 شرکت تعاونی تولید روستایی تحت پوشش جهادکشاورزی در شهرستان شبستر به فعالیت مشغولند و کل اراضی باغی آبی و دیم این شهرستان 11 هزار هکتار برآورد شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان شبستر، در حاشیه دریاچه ارومیه، از مهم‌ترین شهرستان‌های استان در تولید محصولات باغی به‌شمار می‌آید، افزود: امیدوارم با کمک و همکاری نماینده منتخب این شهرستان بتوانیم در بالابردن این توان نقش موثرتری ایفا کنیم.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول