اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت نجات غریق چهارمحال و بختیاری خبر داد

راه‌اندازی مدرسه نجات غریق در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت نجات غریق چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به نزدیک شدن تعطیلات تابستان و استقبال دانش‌آموزان از استخرها، مدرسه نجات غریق در این استان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی مدرسه نجات غریق در چهارمحال و بختیاری

ابراهیم شفقت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به افزایش سطح علاقه‌مندی جوانان این استان به ورزش مفرح شنا و ضرورت آشنایی این جوانان با مفاهیم اولیه نجات غریق، برپایی مدرسه آموزشی نجات غریق در تمام رده‌های سنی در تابستان امسال در دستور کار قرار گرفته است.

وی از فعالیت 950 نجات غریق‌کار در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد 850 نفر را مردان تشکیل می‌دهند و 100 نفر نیز زن هستند.

شفقت با بیان اینکه برای پیشرفت این رشته ورزشی در استان مسئولان باید نگاه جامع‌تری به رشته نجات غریق داشته باشند، گفت: توسعه این رشته ورزشی نیازمند برخورداری از امکانات و تجهیزات مورد نیاز است که در صورت فراهم‌سازی این امکانات شاهد توسعه بیش از پیش این رشته ورزشی در استان خواهیم بود.

دبیر هیئت نجات غریق چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پرداختن به رشته ورزشی شنا در فضاهای رو باز از جمله رودخانه از نظر ایمنی هیچ تضمینی ندارد، گفت: شنا کردن در آب‌های آزاد مانند سدها و رودخانه‌ها چیزی جز خطر مرگ یا بیماری را در پی ندارد و شهروندانی ‌که برای شنا کردن به این اماکن مراجعه می‌کنند، هر لحظه به خطر مرگ نزدیک می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم رعایت تمام توصیه‌های این هیئت از سوی جوانان و خانواده‌ها، تصریح کرد: به علاقه‌مندان شنا توصیه می‌کنیم برای بهره بردن از لحظات شاد هنگام شنا کردن، حتما از استخرهای مجاز استان استفاده کنند.

شفقت تاکید کرد: با وجود توصیه‌های فراوان، در تابستان شاهد اتفاقات ناگواری در زمینه استفاده از اماکن غیرقانونی شنا هستیم که امیدوارم در تابستان امسال دیگر حادثه ناگواری رخ ندهد و مردم علاقه‌مند به شنا با استفاده از استخرهای سطح شهر از لحظات شنا بهره کافی را ببرند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول