اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توافق کلینتون و لاوروف در مورد کار مشترک برای حل بحران سوریه

خبرگزاری فارس: وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا در جریان مذاکرات تلفنی با یکدیگر توافق کردند که دو کشور برای حل و فصل مناقشه در سوریه با یکدیگر همکاری کنند، هرچند روسیه اعلام کرده که مواضع خود در قبال سوریه را تغییر نخواهد داد.

توافق کلینتون و لاوروف در مورد کار مشترک برای حل بحران سوریه

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه و "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه در جریان مذاکرات تلفنی به بررسی همکاری مقامات مسکو و واشنگتن در زمینه حل و فصل مناقشه در سوریه پرداخته و بر اهمیت کار مشترک برای برقراری ثبات در این کشور تاکید کردند.

کلینتون در پایان این مذاکرات اعلام کرد: ما باید با یکدیگر همکاری کرده و کمک کنیم تا بحران سیاسی در سوریه حل و فصل گردد. ما می‌خواهیم تا رهبران آمریکا و روسیه کار مشترکی روی همه گزینه‌ها برای حل و فصل اوضاع در سوریه انجام دهند. این مسئله هم برای مقامات مسکو، هم واشنگتن و هم پایتخت‌های اروپایی، برای همه لازم است.

کلینتون که برای انجام سفری در کپنهاگ بسر می‌برد، روز گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد در مذاکره با لاوروف، همتای روسی خود تلاش کند تا مواضع مقامات مسکو در قبال مسائل مربوط به سوریه را تغییر دهد.

این در حالی است که "یوری اوشکوف" مشاور رئیس‌جمهوری روسیه در مسائل بین المللی روز شنبه اعلام کرد که در زمان مذاکرات "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه با همتای فرانسوی خود در پاریس، مواضع "فرانسوا اولاند" در قبال مسائل مربوط به سوریه به مراتب نرمتر از قبل شد.

رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه درکنفرانس مطبوعاتی بعد از مذاکرات خود با "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان در برلین تاکید کرد که مواضع مقامات مسکو در قبال سوریه غیرقابل تغییر است.

پوتین همچنین این نظریه را تکذیب کرد که روسیه دارای منافع خاصی در سوریه است، ضمن اینکه تحویل تسلیحات نظامی روسی به سوریه ارتباطی به مناقشه داخلی در این کشور ندارد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول