اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا: روسیه باید از حمایت رژیم بشار اسد دست بردارد

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به اینکه روسیه باید از حمایت رئیس‌جمهوری سوریه دست بردارد، تاکید کرد همه اعضای شورای امنیت باید به فکر راهی برای مجبور کردن "بشار اسد" به اجرای طرح "کوفی عنان" باشند.

آمریکا: روسیه باید از حمایت رژیم بشار اسد دست بردارد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "مارک تونر" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که روسیه بایدد دست از حمایت خویش از "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه بردارد و او را متقاعد کند تا طرح "کوفی عنان" نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب برای حل بحران در این کشور را اجرا کند.

تونر روز پنج شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن گفت: همانطور که وزیر امور خارجه آمریکا قبلا اعلام کرده است، تنها راه برای حل و فصل مناقشه در سوریه بکارگیری فشارهای بین المللی است تا بشار اسد متقاعد شود که به مفاد طرح عنان عمل کند و روسیه هم باید دست از حمایت از او بردارد و بجای آن وی را متقاعد کند تا این طرح را اجرا کند.

به گفته وی، "هیلاری کلینتون" قصد دارد طی چند روز آینده با "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در رابطه با روند اوضاع در سوریه به رایزنی بپرازد و او را برای مشارکت بیشتر با جامعه جهانی متقاعد کند.

تونر همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا دولت آمریکا روسیه را اصلی‌ترین مشکل بر سر راه حل و فصل مناقشه در سوریه می‌داند، پاسخ منفی داد.

وی افزود: بیایید صادقانه صحبت کنیم. بشار اسد و رژیم او در حال حاضر بزرگترین مانع برای حل بحران در سوره هستند. همانطور که می‌دانید آنها طرح کوفی عنان را اجرا نمی‌کنند و به محاصره نقاط مسکونی ادامه داده و حوادث دلخراشی نظیر کشتار الحوله را بوجود می‌آورند. باید همه مسئولیت تمامی این حوادث را برعهده بشار اسد گذاشت.

این دیپلمات بلندپایه آمریکایی یادآور شد که همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد، از جمله روسیه، باید هر چه سریعتر تصمیم بگیرند که چگونه باید بشار اسد را به اجرای مفاد طرح عنان مجبور کرد. اکنون نزدیک یک سال است که اعتراضات ضد دولتی در سوریه متوقف نشده است و هر روز اخباری در خصوص کشتن مردم چه غیرنظامی و چه اعضای گروه‌های مبارز در این کشور به گوش می‌رسد.

بعد از حادثه کشتار مردم غیرنظامی (26-25 ماه مه) در روستای الحوله سوریه که در نتیجه آن بیش از 100 نفر، از جمله تعداد زیادی زنان و کودکان قربانی شدند، شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه شدیدالحن کشتار غیرنظامیان در سوریه را محکوم کرد. دولت سوریه دست داشتن در این فاجعه را تکذیب کرده و مسئولیت آن را بر عهده گروه‌های تروریستی فعال در این کشور گذاشته است.

بعد از این حادثه کشورهای ترکیه، ژاپن، اتریش، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، کانادا و فرانسه سفرای سوریه را از پایتخت‌های خود اخراج کردند. روسیه چنین اقدامی را کاملا غیرسازنده ارزیابی کرده است که باعث ناکامی طرح "کوفی عنان" نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در حل و فصل بحران سوریه خواهد شد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول