اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین و مرکل بر راه حل سیاسی در سوریه تأکید کردند

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور روسیه و صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری بعد از گفتگوی دو جانبه، تأکید کردند برای مشکل سوریه راه حل سیاسی وجود دارد.

پوتین و مرکل بر راه حل سیاسی در سوریه تأکید کردند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین در دیدار با صدراعظم آلمان گفت هدف روسیه این است تا به کوفی‌عنان در راستای دستیابی به «نتایج مثبت» کمک کند و از وقوع یک جنگ تمام‌عیار داخلی در سوریه پیشگیری کند.

رئیس جمهور روسیه بعد از گفتگو با صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل، ادعاهایی مبنی بر اینکه سیاست‌های روسیه به وقوع جنگ داخلی در دمشق کمک می‌کند را رد کرد.

وی گفت: «ما از هیچکدام از دو طرف که تهدید جنگ داخلی به وجود آورند، حمایت نمی‌کنیم.»

رئیس جمهور روسیه همچنین بار دیگر تأکید کرد روسیه با اسد و سردمداران سوریه در ارتباط خواهد بود و به صراحت گفت معتقد است با استفاده از زور نمی‌توان چیزی را تحمیل کرد.

پوتین گفت: «من و صدراعظم آلمان هر دو معتقد بودیم که روسیه و آلمان و تمامی متحدان ما باید تلاش‌هایمان را بر جلوگیری از افزایش خشونت‌ها و کمک به آقای کوفی‌عنان برای رسیدن به نتایج مثبت متمرکز کنیم.»

به گزارش آسوشیتدپرس، پوتین و مرکل تأکید کرده‌اند که برای مشکل سوریه راه حل سیاسی وجود دارد.

مرکل در این کنفرانس خبری گفت: «برداشت من این است که هیچ کس تمایلی به [وقوع] جنگ داخلی ندارد و اینکه باید برای جلوگیری از وقوع چنین جنگی هر کاری انجام داد؛ همه باید تلاش کنند به این موضوع کمک کنند.»

مرکل گفتگوی خود با پوتین را «آرام» و به دور از تنش توصیف کرد و افزود: «برداشت من این بود که ما در اینجا ـ و همچنین در موضوع ثبات در کل منطقه ـ منافع مشترکی داریم، اگرچه شاید در طول این مسیر گه گاه تفاوتهایی هم وجود دارد.»

انتهای پیام/د.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول