اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سخنگوی پوتین: موضع روسیه در قبال سوریه تغییر نخواهد کرد

خبرگزاری فارس: سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که این کشور قصد ندارد تحت فشار جامعه جهانی امتیازی در رابطه با مسائل مربوط به سوریه بدهد و موضع خود در قبال بحران در این کشور را تغییر دهد.

سخنگوی پوتین: موضع روسیه در قبال سوریه تغییر نخواهد کرد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "ولادیمیر پسکوف" سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه روز چهارشنبه در تشریح نخستین سفرهای خارجی "ولادیمیر پوتین" به دو کشور آلمان و فرانسه اعلام کرد که این کشور قصد ندارد تحت فشار جامعه جهانی امتیازی در رابطه با مسائل مربوط به سوریه بدهد و مواضع خود در قبال بحران در این کشور را تغییر دهد.

پسکوف در پاسخ به این سئوال که آیا رئیس‌جمهوری روسیه حاضر است در دیدار با "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان و "فرانسوا اولاند" رئیس‌جمهوری جدید فرانسه امتیازی در رابطه با مسئله سوریه بدهد، گفت: بعید است بتوان در خصوص امتیازی که ممکن است روسیه در اثر فشارهای جامعه بین الملل در مورد موضع گیری خود در قبال سوریه بدهد، صحبت کرد.

سخنگوی پوتین تاکید کرد: سیاست خارجی روسیه در مجموع و در این خصوص در رابطه با بحران سوریه کاملا شفاف، متوالی و متوازن است و تغییری در آن داده نخواهد شد.

همانطور که قبلا اعلام شد به گفته برخی مقامات آگاه در برلین، صدراعظم آلمان تلاش خواهد کرد تا از فرصت دیدار با پوتین استفاده کرده و رئیس‌جمهوری روسیه را متقاعد سازد تا برای اعمال فشار بر "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه به جامعه بین الملل بپیوندد.

ضمن اینکه رئیس جمهوری فرانسه نیز امکان مداخله نظامی برای حل بحران در سوریه را بعید ندانسته است.

رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه (اول ماه ژوئن) به برلین و پاریس سفر کرده و با رهبران آلمان و فرانسه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. علاوه بر مسائل مربوط به روابط دوجانبه، اوضاع در سوریه یکی از موضوعات مهم در مذاکرات طرفین است.

"ویکتوریا نولاند" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی با اعلام اینکه مقامات واشنگتن انتظار دارند تا روسیه مواضع خویش در قبال سوریه را بعد از حمام خون براه افتاده در روستای الحوله تغییر دهند، گفت: آیا این حادثه استحقاق آن را ندارد روسیه مواضعش را تغییر دهد؟ من که امیدوارم اینطور باشد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول