اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سپرموشکی، سوریه و ایران موضوع مذاکرات پوتین در برلین و پاریس

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوری روسیه در سفر خود به آلمان و فرانسه علاوه بر روابط دوجانبه، مسائل مربوط به سپرموشکی اروپایی، برنامه هسته‌ای ایران و اوضاع در سوریه را بررسی خواهند کرد که مورد اختلاف نظر طرفین قرار دارند.

سپرموشکی، سوریه و ایران موضوع مذاکرات پوتین در برلین و پاریس

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه (اول ماه ژوئن) به برلین سفر خواهد کرد.

"یوری اوشاکوف" مشاور رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که در جریان مذاکرات خود با "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان به بررسی تقویت مشارکت دوجانبه در زمینه اقتصادی، انرژی و همچنین همکاری‌ها در چارچوب روابط روسیه-اتحادیه اروپا، مسائل مربوط به امنیت اروآسیایی، توسعه طرح سپر موشکی اروپایی، روند اوضاع در سوریه، مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران و وضعیت کنونی و دورنمای اوضاع در افغانستان می‌پردازند.

منابع آگاه در برلین یادآور شده‌اند که صدراعظم آلمان تلاش خواهد کرد تا از این فرصت استفاده کرده و رئیس‌جمهوری روسیه را متقاعد سازد تا بر "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه فشار وارد کند و به جمع جامعه بین الملل در این رابطه بپیوندد.

پوتین بعد از سفر کاری خود به آلمان، از برلین مستقیما عازم پاریس می‌شود تا با "فرانسوا اولاند" که مانند رئیس‌جمهوری روسیه در ماه مه سال جاری به سمت ریاست‌جمهوری فرانسه رسیده، دیدار و گفت‌وگو کند.

رهبران دو کشور در این دیدار به بررسی روند توسعه روابط دوجانبه، از جمله در زمینه اقتصادی و انرژی، همچنین فراهم سازی شرایط برای امضای توافقنامه حقوقی برای مشارکت در عرصه‌های مختلف اجتماعی، دورنمای همکاری‌های روسیه با اتحادیه اروپا و ناتو، بحران کنونی در سوریه، مسائل هسته‌ای ایران و اوضاع  افغانستان خواهند پرداخت.

به گفته اوشاکوف، روسای‌جمهوری روسیه و فرانسه تاکنون چند بار تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کرده و از هم اکنون روابط خوبی را با یکدیگر برقرار نموده‌اند.

رهبران روسیه و فرانسه در پایان ملاقات خود در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت خواهند کرد. در حال حاضر برخورد با مناقشه در سوریه مورد اختلاف مقامات مسکو و پاریس است.

رئیس جمهوری جدید فرانسه چند روز قبل امکان مداخله نظامی برای حل بحران در سوریه را بعید ندانسته بود. در واکنش به این اظهارات "گنادی گاتیلوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو قصد ندارند اجازه دهد تا در شورای امنیت سازمان ملل هیچ ابتکارعملی در رابطه با مداخله نظامی از خارج در مسائل سوریه عملی شود.

گاتیلوف گفت: ما همواره اعلام کرده و بر این مسئله تاکید داریم که روسیه موکدا مخالف هر نوع دخالت خارجی در مناقشه داخلی در سوریه بوده و معتقد است که چنین اقدامی تنها منجر به وخیم‌تر شدن اوضاع در این کشور خواهد شد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول