اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آمل در مجلس:

سینما بهمن آمل نیاز به بازسازی دارد/ آمل 30 سال قبل 4 سینما داشت

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: سینما بهمن به عنوان تنها سینمای موجود در شهر آمل نیاز به بازسازی و توجه دارد.

سینما بهمن آمل نیاز به بازسازی دارد/ آمل 30 سال قبل 4 سینما داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عزت‌الله یوسفیان ظهر امروز در بازدید از سینما بهمن آمل که با حضور مدیر حوزه هنری مازندران صورت گرفت با اشاره به اینکه نسبت به برخی تبعیض‌ها در استان گلایه‌مند هستم، گفت: آمل یک شهر فرهنگی و با اصالت است و نیاز به توجه ویژه دارد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب چهار سینما در آمل وجود داشت، افزود: امروز تنها یک سینما آن هم به وضعیت خاصی در این شهر وجود دارد.

یوسفیان با تاکید بر اینکه باید نگاه استانی و شهرستانی به این سینما وجود داشته باشد از پیگیری کشوری برای بازسازی تنها سینمای این شهر خبر داد.

 

مدیر حوزه هنری مازندران نیز در این بازدید با بیان اینکه سینماسازی برعهده حوزه هنری نیست، بیان داشت: بسیاری از سینماها در مازندران تعطیل شده است.

عزیز محمدپور با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد ساخت و بازسازی سینماها را ابلاغ می‌کند، یادآور شد: از سال‌های گذشته به دنبال بازسازی سینمای آمل بودیم و معتقدیم این روند راه‌حل‌های خوبی دارد.

وی با اعلام اینکه بسیاری از تجهیزات این سینما مستهلک است، ابراز داشت: آپارات این مجموعه متعلق به 50 سال پیش است و باید تعویض شود.

محمدپور تصریح کرد: به صورت موقت از سال گذشته تاکنون صندلی‌ها و سیستم گرمایش و سرمایشی این سینما را بازسازی کردیم، اما باید توجه بیشتری به این قسمت شود.

این مسئول با بیان اینکه می‌توان از سینمای شهر و وزارت ارشاد و کمیته‌ برنامه‌ریزی شهرستان برای کمک به این وضعیت یاری گرفت، ادامه داد: حوزه هنری در صورت وجود اعتبار بازسازی سینما بهمن آمل را به صورت ویژه خواهد دید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل نیز در سخنانی با اشاره به جایگاه علمی و فرهنگی آمل از گذشته تاکنون بیان داشت: باید با ردیف‌های بودجه‌ای خاص به وضعیت خاص فرهنگی این شهر نگاه کرد.

محمد محمدی با اعلام اینکه در سال گذشته بودجه‌های خاص استانی به برخی سینماهای استان اختصاص یافته است، متذکر شد: این نگاه باید به شهری مانند آمل نیز وجود داشته باشد.

وی با اعلام اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران حاضر است یک سوم هزینه‌های مربوط به بازسازی اساسی پرداخت کند، تاکید کرد: کمک‌های استانی نیز باید شامل این مجموعه در آمل شود.

انتهای ‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول