اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ارشاد رودان:

استقبال از سینما نشان از ظرفیت‌های فرهنگی رودان دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد رودان با بیان اینکه الگوپذیری از اخلاق اسلامی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های سینماست، گفت: استقبال مردم رودان از تماشای فیلم در سالن سینما نشان از ظرفیت‌های فرهنگی این شهرستان دارد.

استقبال از سینما نشان از ظرفیت‌های فرهنگی رودان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، وحید امیری دوشنبه شب در نخستین نشست شورای سینما رودان که در مجتمع شیخ طوسی برگزار شد با اشاره به راه‌اندازی نخستین سینمای این شهرستان اظهار داشت: اعتلا و پیشرفت سینمای کشور، نیازی محسوس است و همه باید این حقیقت را دریابند که هنر سینما برای کشور، یک "نیاز و ضرورت" محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع در شهرستان رودان به عنوان یک "قطب فرهنگی" محقق شده، افزود: مقام معظم رهبری درباره سینما فرمودند "فیلم و سینما وسیله‌ تبلیغ و تبیین کننده و رسا برای ارائه برترین حقایق عالم یعنی حقیقت دین به شمار می‌رود و برای این منظور دست‌اندرکاران امور سینمایی باید بر توانایی‌های خود بیفزایند".

این مسئول خاطرنشان کرد: الگوپذیری از اخلاق اسلامی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های سینما برای ارائه دیدگاه‌های اجتماعی است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودان، در ادامه با اشاره به تأسیس سازمان سینمایی کشور، "اهمیت و جایگاه ویژه نمایش فیلم" را برای تقویت و توسعه مسائل فرهنگی مهم ارزیابی کرد.

وی استقبال مردم از اکران نخستین فیلم سینمایی در این شهرستان را نشانه ذوق و حمایت از توسعه فرهنگی مردم این منطقه قلمداد کرد و افزود: باید در حوزه مسائل فرهنگی، نسبت به گسترش دامنه فعالیت خود در تمام فضاها و در بخش‌های مختلف اقدام کنیم.

لازم به ذکر است، سینمای رودان، نخستین سینمای شهرستانی در استان هرمزگان است که طی مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرماندار، مسئولان و هنرمندان شهرستان رودان در سی‌امین روز از فروردین‌ماه سال‌ جاری در مجتمع فرهنگی هنری شیخ طوسی شهر رودان آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول