اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

برای تبلیغ دین باید از ابزار سینما استفاده کرد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر استفاده از زبان سینما و رسانه برای تبلیغ دین و معارف اسلام تاکید کرد.

برای تبلیغ دین باید از ابزار سینما استفاده کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام علی کمساری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم اشراق که در مجتمع وتوس قم برگزار شد با اشاره به متفاوت بودن موضوع هنر در حوزه‌ها اظهار داشت: برخی هنرها مانند شعر دارای سابقه طولانی در حوزه‌ها هستند و سابقه آن همطراز خود حوزه‌هاست.

وی با اشاره به سابقه طولانی هنرهای نمایشی از جمله سینما افزود: یکی از دلایل مورد توجه قرار نگرفتن سینما در حوزه‌ها مدرنیته بودن آن است.

معاون فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: سینما و هنرهای نمایشی در هنگام ورود به کشور، به گونه‌ای جلوه داده شد که مسئولان امر گمان کردند سینما هنر بیگانه و مغایر رویکرد و ارزش‌های حوزه است.

وی با بیان اینکه سینما بعد از انقلاب دچار تغییر و تحول در محتوا شد بیان کرد: با وجود این تحولات، حوزه‌ها ارتباطی با این عرصه و هنر تاثیرگذار برقرار نکردند.

کمساری با اشاره به ورود دفتر تبلیغات اسلامی به عرصه آموزش این هنر تاثیرگذار به طلاب جوان در سال‌های اخیر گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سال‌های اخیر فعالیت‌های زیادی در بحث نقد فیلم، کارگردانی و سینماگری داشته است.

وی تعامل مناسب میان حوزه و هنرمندان سینما را از اهداف اصلی این جشنواره عنوان کرد و افزود: با توجه به نخستین تجربه حوزه در برپایی جشنواره فیلم، سینماگران استقبال خوبی از این جشنواره داشتند.

معاون فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز داشت: امیدواریم این جشنواره در سال‌های آینده با مشارکت بیشتر نهادها و مراکز دینی و فرهنگی برگزار شود.

وی سینما را از زبان‌های تاثیرگذار در امر تبلیغ دین دانست و گفت: امروز برای تبلیغ دین نباید تنها به استفاده از زبان‌های سنتی و رایج حوزه اکتفا کرد بلکه باید از زبان‌ها و ابزارهای جدید چون سینما بهره گرفت.

کمساری با اشاره به بهره‌گیری مسیحیت از این ابزار هنری برای ترویج آیین خود گفت: باید از این ظرفیت استفاده کرده و فیلمی مطابق با آموزه‌های اسلامی تولید کرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول