اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل ارشاد استان اردبیل:

فروش نیم‌بهای بلیط سینماها لغو نشده است

خبرگزاری فارس: معاون سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: موضوع فروش نیم‌‌بهای بلیط سینماها در استان اردبیل متوقف یا لغو نشده است.

فروش نیم‌بهای بلیط سینماها لغو نشده است

حمد‌الله اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: دانشجویان، دانش‌آموزان و عموم علاقمندان می‌توانند در روزهای تعیین شده از بلیط‌های نیم‌بها استفاده کنند.

اسکندری با اعلام اینکه برای پخش فیلم در سینماها کپی به صورت یکسان انجام شده و توزیع می‌شود بیان داشت: مشکل ما قدمت آپاراتی‌ها است به طوری که آپاراتی‌های استان به اندازه قدمت سینماها عمر کرده‌اند و علیرغم تجهیزات جدید هنوز در این زمینه بازسازی واقعی انجام نشده است.

وی هزینه تعمیر و تعویض قطعات تجهیزات سخت‌افزاری سینماها را سنگین توصیف کرد و گفت: ما در حمایت از سینما‌ داران به مناسبت‌های مختلف جشنواره‌ها را در سینماهای شهر برگزار می‌کنیم تا از این طریق نیز به سینما‌ داران با اکران عمومی کمک شود.

معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با انتقاد از تغییر کاربری سینما لاله و حافظ اردبیل ابراز داشت: اخطارهای لازم به صاحبان این سینماها داده شده است تا علل این تغییر کاربری را از سینما به سالن تالار پذیرایی بیان کرده و در این زمینه مدرک و استدلال خود را بیان کنند.

اسکندری تصریح کرد: ‌آنها در اظهارات اولیه خود بی‌رغبتی مردم به سینما را عامل تغییر کاربری اعلام کردند اما برای ما قابل قبول نیست که مجموعه‌ای با مجوز سینما تغییر کاربری و ماهیت دهد.

این مسئول اظهار داشت: باید کاری بکنیم تا رابطه مخاطب با سینما تقویت شده و یک آشتی واقعی بین مخاطب با سینما اتفاق بیفتد تا در آن صورت شاهد رونق گرفتن سینماها و اکران فیلم‌ها در استان باشیم.

اسکندری توجه به سینماها را یکی از شاخص‌های مهم توسعه فرهنگی و ارتقای مقوله ارزشی جامعه توصیف کرد و ابراز داشت: بسیاری از مناطق محروم ما نظیر خلخال، بیله‌سوار و گرمی فاقد سینما است و هر چند مشگین‌شهر دارای سینمایی قدیمی است اما این مجموعه نیاز به باز‌سازی اساسی دارد که به دلیل هزینه سر‌سام‌آور مرمت و توجیه‌پذیر نبودن خرید تجهیزات برای آن سبب شده تا این مجموعه بلاتکلیف به حال خود رها شود.

وی با بیان اینکه سینما جزو مکان‌های لاینفک توسعه مسایل اجتماعی و فرهنگی است، اظهار داشت: در حال حاضر در اکثر کشورها و پایتخت ایران ساخت مجتمع‌ها و پردیس‌های اجتماعی رونق گرفته تا به نیاز مخاطب به صوت تجمیعی پاسخ داده شود به طوری که در پردیس‌های سینمایی چندین فیلم متناسب با ذائقه مخاطب روی پرده می‌رود.

معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان داشت: اگر در سینماهای خارج از کشور برای دیدن فیلم مورد نظر مردم به صف ایستاده و فیلم‌ها فروش میلیاردی دارند به خاطر زیبا‌سازی محیط سینما، جذابیت فیلم‌ها و فضای مطلوب سینمایی است که ما همچنان در این زمینه با خلا‌ءها و مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

اسکندری با اعلام اینکه سینماهای ما به لحاظ نرم ‌افزاری و سخت افزاری با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند، گفت: کیفیت اکران فیلم‌ها در اکثر سینماهای ما پایین است و برای برطرف شدن بسیاری از مشکلات در این حوزه با درایت دولت خدمتگزار سازمان سینمایی راه‌اندازی شده تا نواقص برطرف شود.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول