اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استانداری اصفهان

راهکار مشکل آب اصفهان به سفر ریاست‌جمهوری موکول شد

خبرگزاری فارس: مشکل کمبود آب استان اصفهان و راهکار‌های بهبود این وضعیت به خصوص برای سه منطقه میمه، برخوار و شاهین‌شهر در سفر چهارم ریاست‌جمهوری بررسی می‌شود.

راهکار مشکل آب اصفهان به سفر ریاست‌جمهوری موکول شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در جلسه مدیریت بحران آب شهرستان‌های میمه، برخوار و شاهین‌شهر که با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، سازمان آب منطقه‌ای استان، نمایندگان و مسئولان شهرستان‌های برخوار، میمه و شاهین‌شهر و سایر مدیران استانی در سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد مشکلات آب استان با جدیت مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه تک تک حضار با توجه به مدت تعیین شده از طرف منصور شیشه فروش (مدیرکل ستاد مدیریت استان اصفهان) به بررسی مشکلات آب مناطق شاهین‌شهر، میمه و برخوار پرداخته و خواستار توجه استانداری اصفهان به وضعیت آب موجود در این مناطق شدند.

از جمله مواردی که در این جلسه مطرح شد، نبود توزیع عادلانه و متناسب آب در این مناطق به مانند منطقه شرق اصفهان بود.

ولایت‌مداری و علاقه مردم سه شهر میمه، برخوار و شاهین‌شهر مورد تاکید تمام حضار در جلسه قرار گرفت و سکوت کشاورزان را در برابر مشکل آب نشان از حجب و حیای موجود بین اهالی این سه شهر دانستند.

*توزیع آب استان بر اساس اصول کارشناسی است

در جلسه مدیریت بحران آب شهرستان‌های میمه، برخوار و شاهین‌شهر نمایندگان سه شهر یاد شده بر این عقیده بودند که شاهد توزیع ناعادلانه  آب در این مناطق بوده در حالی که کشاورزان شرق اصفهان از مساعدت‌های خوب دولتی برخوردار شده‌اند.

برخلاف نظر نمایندگان مناطق میمه، برخوار و شاهین‌شهر نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان از جمله سازمان آب منطقه‌ای بر این عقیده بودند که توزیع آب برای مناطق یاد شده بر اساس وضعیت موجود آب و بر اساس کار کارشناسی شده است.

به گزارش فارس، در این جلسه نماینده برخوار، میمه و شاهین شهر از توضیحات همدانیان (معاونت برنامه‌ریزی استانداری اصفهان) مبنی بر توزیع به جای آب در بین کشاورزان شرق اصفهان قانع نشد و بیان داشت: در صورت برطرف نشدن مشکل این موضوع به مجلس کشیده می‌شود.

معاون استاندار اصفهان نیز سخنان خود را به این مضمون پایان داد که با توجه به شرایط بد موجود برای آب استان اصفهان توانستیم دست کم یک نقطه را آب رسانی کنیم که این موضوع با مخالفت جدی نماینده مجلس مبنی بر توزیع نشدن نسبی آب در بین کشاورزان روبرو شد.

در این جلسه هر کدام از حضار با سخنان سنجیده خود تلاش داشتند از هر طریقی مشکل آب استان را برای سه منطقه میمه، برخوار و شاهین‌شهر برطرف کنند.

مشکل آب استان اصفهان و توزیع این مقوله تنها در بین کشاورزان شرق اصفهان موضوع چالش برانگیزی است که در صورت نرسیدن مسئولان اجرایی استان به یک راهکار مناسب به طور حتم تنش‌های فراوانی را بین کشاورزان و دولت به وجود می‌آورد که امید می‌رود در سفر چهارم ریاست جمهوری این مشکل به بهترین شکل ممکن خود برطرف شود.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول