اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

کردستان از استان‌های شاخص در زمینه اعتقادات دینی است

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان با اشاره به ویژگی‌های فرهنگی و آداب و سنن مردم استان، از کردستان به‌عنوان یکی از استان‌های شاخص در زمینه اعتقادات دینی نام برد.

کردستان از استان‌های شاخص در زمینه اعتقادات دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی ظهر امروز در آیین اختتامیه مرحله سراسری پنجمین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه کارکنان شرکت ملی گاز ایران در سنندج، اظهار کرد: استان کردستان با بهره‌مندی از ویژگی‌های فرهنگی، تاریخی، تنوع آداب و رسوم و منابع طبیعی و اعتقادات راسخ دینی مردمانش همواره یکی از شاخص‌ترین استان‌های کشور به‌شمار می‌آید.

وی افزود: در طول سی و سه سال از انقلاب اسلامی همواره مسئولان نظام مقدس اسلامی نگاه ویژه‌ای به این استان داشته که به‌دلیل ناامنی‌های دوران انقلاب و جنگ تحمیلی هشت ساله در این خطه از میهن اسلامی شاهد کند شدن روند توسعه و آبادانی این خطه بودیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: با سرکار آمدن دولت نهم و دهم نهضت بزرگی برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی، عمرانی و زیرساخت‌های توسعه پایدار کردستان فراهم شد و هم‌اکنون زمینه‌های لازم برای معرفی توانمندی‌های استان در عرصه‌های گوناگون به‌ویژه حوزه گردشگری فراهم است.

شهبازی افزود: شاهد برخی ذهنیت‌های منفی نسبت به استان کردستان در داخل کشور هستیم که برگزاری مسابقات، همایش‌ها و کنگره‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و اجتماعی می‌تواند در راستای تلطیف این مهم و مثبت کردن نگاه‌های موجود بسیار مؤثر باشد.

وی با تقدیر از برگزا‌رکنندگان پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌کریم کارکنان شرکت گاز ایران در استان کردستان، متذکر شد: مردم کردستان ارادت فراوانی به اهل بیت(ع) و سادات دارند و آموزه‌های قرآنی در جای جای زندگیشان تبلور یافته و خدمت به کردستانی‌های ولایت‌مدار از افتخارات هر مسئولی در نظام مقدس اسلامی است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول