اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه صنعتی شاهرود:

مربی عقیدتی باید نگاهش فرهنگی باشد

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: مربی عقیدتی باید نگاهش فرهنگی باشد و به همه امور با دقت خاصی بنگرد.

مربی عقیدتی باید نگاهش فرهنگی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام محسن حسینی ظهر امروز در گردهمایی پاسداران رسمی و وظیفه سپاه شاهرود که در حسینیه ثارالله این سپاه برگزار شد، افزود: شهید مطهری کمک عاطفی و مالی نمی‏کرد، اما کمک علمی بزرگی به اسلام کرد، یعنی سرمایه‏گذاری بسیاری در اندیشه و تربیت جامعه داشت.

وی گفت: مربی اگر می‏خواهد کاری انجام دهد که ماندگار باشد، در درجه نخست باید از تربیت آغاز و منبع تربیتی صحیح را پیدا کند.

استاد دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به منبع تربیت صحیح گفت: منبع تربیتی صحیح قرآن، سیره و سنت اهل‌بیت(ع) است.

حسینی تصریح کرد: مربی باید صلاحیت داشته باشد و اگر اصلاح نمی‏کند، خراب هم نکند و ظرفیت و استعدادهای متربی را شناسایی کرده و در این جهت پیش برود.

وی اظهار کرد: شهید مطهری صلاحیت اصلاح را در خود می‏دیدید و با نوشتن و سخنرانی و برگزاری جلسات مختلف درصدد کشف استعدادها برمی‏آمد.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود با اشاره به اینکه برخورد تند و هیجانی جواب نمی‏دهد، بیان داشت: در نظام‏های تربیتی برخوردهای تند و شدید جواب نمی‏دهد و مربی باید با سعه صدر و مهربانی نواقص طرف مقابل خود را جبران کرده و پوشش دهد.

وی با تشریح وظایف مربی گفت: مربی باید ظرفیت‏های خالی متربی را ترمیم و تکمیل کند و از عوامل تربیتی به خوبی مطلع باشد تا در زمان لازم از آنها بهره‏برداری کافی کند.

حسینی ادامه داد: مهم‏ترین نکته برای تربیت انسان‏ها، داشتن تقوی و آغاز کردن از خود است و مربیان تا از خود شروع نکنند، نمی‏توانند جامعه را هدایت و تربیت کنند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول