اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشگین‌شهر:

روحانیون پیشتاز بصیرت‌افزایی هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت: روحانیون و افراد آگاه جامعه پیشتازان بصیرت‌افزایی در جامعه هستند که از جایگاه و منزلت شایسته‌ای نیز برخوردار هستند.

روحانیون پیشتاز بصیرت‌افزایی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار صبح امروز در همایش روحانیون در مشگین‌شهر اظهار داشت: اگر نقش رهبری و هدایت را از جامعه اسلامی بگیرند از درون مایه دینداری و اعتقادات مردم چیزی بر جای نمی‌ماند چراکه این روحانیون هستند که با هدایت و نقش پیشتازی رهنمون‌گری بسیاری از فاصله‌ها را کم و نقص و اشتباه را برطرف می‌کنند.

وی اهمیت و جایگاه روحانیون در بین آحاد جامعه و اعتماد مردم به آنها را یادآور شد و خاطرنشان کرد:  روحانیون به عنوان مرزبانان حقیقی اعتقادات و اندیشه تشیع وظیفه اصلی در مصونیت باور و اعتقاد مردم را عهده‌دار هستند.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به جایگاه مناسب شهرستان مشگین‌شهر در همت اهالی و به ویژه کشاورزان در حوزه زکات گفت: پرداخت بیش از 400 میلیون تومان زکات در سال جاری مدنظر است که امیدواریم زارعان منطقه با عمل به فریضه واجب الهی این رقم را تحقق ببخشند.

باوقار از زکات به عنوان عنصر اصلی کاهنده فقر، فساد و دوری از تباه اعلام کرد و بیان داشت: پرداخت زکات در جامعه امنیت اقتصادی را افزایش می‌دهد و یک سلامت واقعی را در نظام اقتصادی جامعه اسلامی برقرار می‌سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فرارسیدن ایام ارتحال امام راحل (ره) و ضرورت تبیین‌گری روحانیون در این زمینه را یادآور شد و افزود: امام راحل بزرگترین سرمایه معنوی، ارزشی و اعتقادی جامعه ماست که لحظه لحظه زندگی و سلوک اجتماعی آن بزرگ مرد تاریخ می‌تواند نقطه آموزش، تعالی، تربیت و اخلاق مداری باشد.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر به بعد اخلاقی و رفتاری امام راحل در زندگی فردی و اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: آن حضرت در کنار آنکه در تربیت فرزندان و همچنین آموزش صحیح اعتقادات و باورهای اسلامی نقش بی‌بدیلی داشتند در عرصه اجتماعی نیز با اخلاق و رفتار حسنه خود جوانان را به جهاد با نفس، ترک گناهان و دوری از معاصی دعوت می‌کردند.

باوقار تصریح کرد: جامعه اسلامی ما به وجود چنین الگوها و اسوه‌هایی نیاز دارد تا با انطباق شرایط و موقعیت و برجستگی‌های اعتقادی و اخلاقی بتوان به اهداف و مقصود اصلی رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود از روحانیون منطقه خواست در ایام ارتحال پیر و مراد ایرانیان و حتی تمام ملت‌های آزادیخواه دنیا شفاف و روشن ابعاد شخصیتی امام را بازگو کنند تا همه به وزین بودن این شخصیت آسمانی پی ببرند.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول