اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

روحانیون باید از نظر علم و اخلاق نمونه باشند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: امروز روحانیت برای تاثیرگذاری در جهان پیرامون باید از نظر علم و تقوا و اخلاق نمونه باشد.

روحانیون باید از نظر علم و اخلاق نمونه باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه‌های علمیه سفیران هدایت اظهار داشت: تبیین حکومت اسلامی و آشنا کردن جهانیان با آموزه‌های دینی و معرفتی اسلام امر بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه امروز جهانیان تشنه دریافت معارف ناب اسلامی هستند خاطر نشان کرد: امروز طلاب و روحانیون باید خود را برای پاسخگویی به نیازهای جهانیان و دغدغه‌های نوع بشر آماده سازند، زیرا انسان‌های با فضیلت و با کرامت هیچ‌گاه نباید زیر سلطه استکبار قرار بگیرند.

این مرجع تقلید با اشاره به گسترش موج بیداری اسلامی و عدالت‌خواهی در کشورهای منطقه و در کشورهای اروپایی و آمریکایی تصریح کرد: روحانیون و مبلغان دین باید در همه مسایل اجتماعی آمادگی پاسخگویی به پرسش‌ها را داشته باشند و بر اساس شرع مقدس مشکلات مردم را برطرف کنند.

وی همچنین علم و دانش و آگاهی را ابزاری برای تبلیغ دین و هدایت مردم دانست و گفت: آشنا کردن مردم با آموزه‌های دینی همراه با دلیل و برهان و قانع ساختن منطقی آنها با سخنان درست و سنجیده، بهترین فضیلت برای مبلغان حوزه‌های علمیه است.

آیت‌الله نوری‌همدانی بر ضرورت اخلاص و پشتکار برای کسب علم و دانش و آشنایی با علوم و فناوری‌های نوین از سوی طلاب و روحانیون تاکید کرد و گفت: اگر علم‌آموزی و کسب معارف برای رضای پروردگار نباشد، نتیجه آن تکبر و خود بزرگ‌بینی و دوری از ادب و معرفت الهی است.

وی با بیان اینکه امروز روحانیت در جامعه باید از نظر علم و تقوا و اخلاق نمونه باشد اظهار داشت: طلاب و روحانیون برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام و انقلاب، باید در مسیر کسب علم و تهذیب نفس بسیار مجاهدت کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه روحانیون نباید خود را در یک حوزه محدود کنند خاطر نشان کرد: امروز مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه برای تاثیرگذاری در جهان پیرامون باید همانند امام خمینی(ره) و شهید مطهری در جبهه‌های مختلف علمی در مسیر رسیدن به قله‌های برتر گام بردارند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول