اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌الله مقتدایی

همایش یک هزار نفری روحانیون لرستان در خرم‌آباد برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور آیت‌الله مقتدایی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی همایش یک هزار نفری روحانیون استان لرستان با هدف احیای سنت‌های حسنه اسلامی با محوریت مساجد در مصلای الغدیر خرم‌آباد برگزار شد.

همایش یک هزار نفری روحانیون لرستان در خرم‌آباد برگزار شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مدیرحوزه‌های علمیه کشور در همایش یک هزار نفری روحانیون لرستان در خرم‌آباد از تقویت حوزه‌های علمیه سراسر کشور خبر داد و گفت: مدیریت حوزه‌های علمیه، تقویت و توسعه مدارس حوزوی سراسر کشور را در اولویت کاری خود قرار داده است.

آیت الله مرتضی مقتدایی جذب طلاب مستعد، ساماندهی مدارس علمیه و کلاس‌های درس، تامین اساتید حوزه و نیز ارتقای سطح علمی کلاس را از جمله وظایف شورای استانی حوزه‌های علمیه عنوان کرد و افزود: توسعه مدارس علمیه و تامین زیر ساخت‌های لازم از دیگر وظایف این شوراهاست که با همکاری مدیریت حوزه‌های علمیه استان‌ها در این راستا تلاش می‌کنند.

وی با ابراز خرسندی از تحولات حوزه علمیه لرستان در سال‌های اخیر گفت: ‌برکات ایجاد شورا و مدیریت حوزه‌های علمیه در لرستان در پیشبرد فعالیت‌های حوزه استان کاملا ملموس است و حدود 70 مصوبه شورای حوزه استان در این مدت کوتاه حاکی از چنین تحولی است.

آیت الله مقتدایی اظهار داشت: در نخستین گام شورای عالی حوزه‌های علمیه اقدام به تشکیل هیئت امنای مدارس علمیه استان سیستان و بلوچستان به عنوان نخستین استان به خاطر موقعیت مرزی و منطقه‌ای نمود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: در گام بعدی برای گسترش مدارس علمیه در استان تهران به عنوان استانی بزرگ هدف‌گذاری لازم صورت گرفته، ضمن اینکه در 27 استان کشور شورای استانی حوزه‌های علمیه در این راستا تشکیل شده است.

وی یادآور شد: ‌فعالیت مستمر و موثر شورا و مدیریت استانی، به طور قطع باعث دلگرمی طلاب به درس خواندن و تحقق پیشرفت‌های علمی و اخلاقی آنان می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با تاکید بر بها دادن به طلاب و نظم و انضباط از سوی مدیران مدارس، خطاب به آنان گفت:‌ به طلبه‌های مدرسه تحت مدیریت خود با این دید نگاه کنید، که این‌ها احتمالا در آینده جزء مراجع،‌ اساتید و یا مبلغین تراز اول می‌شوند.

آیت‌الله مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س)، یادآور شد: تعبیرات جالب و راسخ پیامبر درباره حضرت فاطمه(س) نشان از عظمت جایگاه و مقام آن بانوی گرامی اسلام است و بی‌شک کسانی هدایت یافته‌اند که آن حضرت را شناخته و از مکتب ایشان درس زندگی و بندگی گرفته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه از اقدامات صورت گرفته در استان لرستان در راستای توسعه حوزه‌های علمیه تقدیر کرد و گفت: هر چند که تعداد حوزه‌های علمیه در لرستان از هشت حوزه به 13 حوزه افزایش یافته اما همچنان جوابگوی خیل متقاضیان نیست و باید برای ظرفیت سازی و توسعه زیر ساخت‌ها تلاش و برنامه‌ریزی کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد نیز در ادامه این همایش در سخنانی پیرامون رسالت روحانیت در شرایط حساس کنونی گفت: رسالت امروز روحانیت تبیین نقش محوری توحید و ولایت است.

حجت الاسلام سیداحمد میرعمادی افزود: روحانی باید با تبیین محوری‌ترین موضوع قرآن که مسئله توحید است، اعتقادات و باورهای مردم را اصلاح کند و افکار مردم را جهت دهد.

وی یکی از مهم‌ترین احکام نورانی اسلام را زکات عنوان کرد و گفت: فریضه زکات در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: لازم است روحانیت و اساتید حوزه‌های علمیه تلاش خود را برای هدایت و معنویت مردم و پاسخگویی به شبهاتی که از سوی دشمنان ایجاد می‌شود، انجام دهند.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه همواره در طول تاریخ نقش مهم و حیاتی داشته‌اند، اظهار داشت: تبلیغ دین، تقویت باورهای دینی، اصلاح اخلاق و رفتار جامعه به برکت حوزه‌های علمیه بوده است.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: یکی از طرح‌های ابتکاری و جالب، قرار گرفتن سنت‌های الهی بر محور مساجد است، که در این راستا می‌توان از ظرفیت مساجد در اجرای فریضه زکات بهره گرفت.

در ادامه استاندار لرستان گفت: امروز ایران اسلامی به یک الگوی موفق در جهان تبدیل شده است.

حبیب الله دهمرده اظهار داشت: عدالت محوری، کمک به فقرا و حمایت از نیازمندان و نیز اجرای فریضه زکات از جمله برجستگی‌های نظام اسلامی است، که در دنیا بی‌نظیر است. استان لرستان در پرداخت زکات یکی از استان‌های رتبه اول کشور بوده و این بیانگر اعتقاد راسخ مردم این سرزمین به احکام نورانی اسلامی است.

در ادامه  مدیر امور حوزه‌های علمیه استان لرستان از رشد 45 درصدی تعداد مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: اکنون 13 مدرسه دایر و دارای مجوز رسمی از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور در لرستان هستیم.

حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی با بیان اینکه سال گذشته از بین 800 نفر ورودی پذیرش شده 200 نفر جذب شدند، افزود: امسال نیز قریب به هزار نفر فردا در دو حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد و مسجد ولی‌عصر(عج) بروجرد در آزمون مراکز حوزه‌های علمیه استان با هم به رقابت می‌پردازند.

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه استان لرستان از مشکلات این مرکز به نبود ساختمان مناسب برای مرکز، کمبود اعتبار برای پرداخت حقوق اساتید و نبود مسکن مناسب و استادسرا برای اساتیدی که از خارج استان دعوت می‌شوند اشاره کرد.

وی یادآور شد: با رایزنی‌هایی که با مسکن و شهرسازی استان صورت گرفته قرار شد 500 متر مربع در مرکز شهر خرم‌آ‌باد برای احداث ساختمان اختصاص یابد

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول