اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/گزارش فارس/

طرح جابجایی آرامستان سی‌سخت خاک می‌خورد

خبرگزاری فارس: با توجه به تکمیل ظرفیت آرامستان سی‌سخت و جلسات متعددی که مسئولان عالی استانی در این زمینه اتخاذ کرده‌اند اما معلوم نیست اکنون پرونده این طرح در کشو میز کدام مدیر خاک می‌خورد.

طرح جابجایی آرامستان سی‌سخت خاک می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شهر سی‌سخت از جمله شهرهایی است که به دلیل کوچک بودن فضای شهری دارای یک آرامستان و به عبارتی قبرستان بوده که بر روی تپه‌ای خارج از شهر واقع شده است.

به دلیل گسترش و افزایش جمعیت شهری، اطراف این تپه که در گذشته تنها زمینی بلا استفاده برای آرامستان بود اما اکنون به شهرکی متشکل از ادارات دولتی، محلی برای احداث دانشگاه و مصلا تبدیل شده و مقدار باقیمانده نیز برای ساخت مسکن مهر با عنوان زمین‌های 99 ساله به متقاضیان واگذار شد.

مسئولان با توجه به این موضوع باید از سال‌ها پیش به فکر جابجایی آرامستان سی‌سخت می‌افتادند که متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و این آرامستان در حال تکمیل ظرفیت نهایی است.

این در صورتی است که در سال گذشته طی نشستی با حضور استاندار وقت در شهرستان دنا مقرر شد هرچه سریعتر نسبت به معرفی مکان جدید و اقدامات لازم برای جابجایی این آرامستان ظرف چند ماه اقدامی صورت گیرد که باز هم تاکنون در خصوص این مصوبه اقدامی جدی و عملی نشده است.

*مسئولان دقیقه 90 به فکر رفع معضل آرامستان سی‌سخت نباشند

جعفر فرهی‌نسب از اهالی شهر سی‌سخت درباره این موضوع اظهار کرد: آرامستان سی‌سخت به خاطر کمبود فضا دارای مشکلات زیادی از قبیل ترافیک در خیابان آرامستان و به خصوص تکمیل فضای دفن اموات است.

وی افزود: مسئولان باید در راستای رفع این مشکل سریعا اقدام انجام دهند و رفع مشکلات را به دقیقه نود واگذار نکنند که در انجام این مهم با مشکل مواجه نشوند.

سجاد حسینی یکی دیگر از شهروندان این شهر در این خصوص ابراز داشت: مسئولان اگر می‌خواهند این مکان را جابجا کنند باید هرچه سریعتر اقدامات لازم انجام شود.

وی گفت: اگر این آرامستان پر شود و کارهای جابجایی مکان آن نیز انجام نشود مشکلات زیادی از جمله غسالخانه و نبود مکان برگزاری نماز در مکان جدید وجود خواهد داشت.

*شهرداری آنچه که در زمینه جابجایی آرامستان سی‌سخت وظیفه داشته را انجام داده است

شهردار سی‌سخت در این زمینه عنوان کرد: با توجه به مصوبه سال گذشته شورای اداری شهرستان که با حضور و تأکید استاندار مبنی بر انتقال آرامستان صورت گرفت، شهرداری سی‌سخت ظرف مدت 20 روز پس از مصوبه مکان‌های پیشنهادی خود را هم به معاونت عمرانی استانداری و هم به فرمانداری شهرستان ارائه کرد و ما نیز همه تلاش خود را در این راستا انجام دادیم.

عبدالمطلب رهنما گفت: این مشکل از دید شهرداری دارای اهمیت فراوان بوده و باید هرچه سریعتر نسبت به جابجایی این آرامستان اقدام شود.

وی یادآور شد: برای جابجایی، بعد از تأیید مکان توسط کمیسیون‌های مربوطه نیاز به تسریع در انتقال بوده و باید در مکان جدید مواردی از قبیل محل برگزاری نماز و مراسم‌های مختلف، مکان غسالخانه و سایر موارد ضروری فراهم شود که با توجه به پر شدن آرامستان فعلی و زمان بردن آماده‌سازی آرامستان جدید، باید هر چه سریعتر اقدامات لازم صورت گیرد.

*آماده هرگونه همکاری برای جابجایی آرامستان سی‌سخت هستیم

اکبر نیکزاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص این موضوع به فارس گفت: در خصوص آرامستان شهر سی‌سخت و جابجایی آن شهرداری باید مکان‌های پیشنهادی خود را به استانداری ارائه دهد تا بعد از مطرح شدن در کمیسیون مربوطه، بهترین مکان این آرامستان انتخاب شده و اقدامات لازم صورت گیرد.

لازم به ذکر است هنگامی که شهردار سی‌سخت طی نامه‌ای مکان‌های پیشنهادی خود را به معاونت عمرانی وقت ارائه داده بود که پس از چندی و همزمان با تغییر و تحولات استانی، اکبر نیکزاد جایگزین قوام نوذری شده بود.

به هر حال با آمدن نیکزاد به این استان موضوع تا اندازه‌ای به فراموشی سپرده شده و تاکنون این مشکل به صورت جدی پی‌گیری نشده ولی با توجهی که نیکزاد به امور خدمات ‌شهری دارد و این موضوع را در عمل نشان داده، انتظار می‌رود در اقدامی ضربتی فکری به حال آرامستان پر از ظرفیت سی‌سخت شود.

-------------------------

گزارش: میلاد طاهرپور

-------------------------

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول