اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شانس مجدد برای بسکتبال قم

فرصت 5 ماهه نماینده قم برای فصل جدید لیگ برتر بسکتبال

خبرگزاری فارس: نماینده بسکتبال استان قم برای حضور موفق در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور نزدیک به پنج ماه فرصت دارد.

فرصت 5 ماهه نماینده قم برای فصل جدید لیگ برتر بسکتبال

به گزارش خبرگزاری فارس از قم بسکتبال استان قم در سال 1389 تیمی با نام راه و ترابری را در رقابت‌های لیگ دسته اول بسکتبال باشگاه‌های کشور داشت که این تیم بعد از سال‌ها حضور در این رده، با صعود به دیدار نهایی و موفقیت در کسب عنوان قهرمانی لیگ دسته اول موفق به کسب جواز صعود به مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور شد.

در سال نخست حضور این تیم در مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور بازیکنان مطرحی همچون ایمان زندی و اصغر کاردوست دو ملی‌پوش بسکتبال ایران به راه و ترابری پیوستند و این تیم با سرمربیگری سیدعباس آقاکوچکی وارد لیگ برتر بسکتبال شد.

عملکرد کم‌نظیر و نتایج بسیار خوب در جدال با رقبای مطرحی همچون مهرام تهران، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی بندر امام و دانشگاه آزاد اسلامی تهران که همگی از قدرت‌های سال‌های اخیر بسکتبال کشورمان محسوب می‌شوند، سبب شد تا کارشناسان و اهالی بسکتبال، تیم راه و ترابری قم را پدیده لیگ برتر بسکتبال کشور لقب بدهند.

اما این تیم در سال دوم حضور خود در لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور یعنی در فصل 91-1390 با نام جهش ترابری و با ترکیبی کاملا دگرگون نسبت به سال قبل گام به مسابقات لیگ برتر گذاشت اما هیچ نام و نشانی از راه و ترابری پرقدرت لیگ 90-1389 نداشت.

جهش ترابری با همان کادر فنی تیم راه و ترابری که در رأس آن سیدعباس آقاکوچکی قرار داشت، وارد مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور شد اما بازیکنان این تیم نفراتی بودند که خیلی‌ها رنگ لیگ برتر را ندیده بودند اما بازیکنانی مستعد به شمار می‌رفتند و در بسیاری از بازی‌های لیگ برتر نمایش قابل قبولی داشتند.

با این حال جهش ترابری قم با کسب ضعیف‌ترین نتایج در این مسابقات در بین 12 تیم در مکان دوازدهم و انتهایی جدول رده‌بندی لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور ایستاد و حتی در شانس مجدد برای بقا در لیگ برتر که مرحله پلی‌آف بود نیز نتوانست از موقعیت خود دفاع کند.

بدین ترتیب جهش ترابری قم لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور در فصل گذشته را با کسب جواز سقوط به مسابقات لیگ دسته اول بسکتبال باشگاه‌های کشور به پایان رساند تا از فصل آینده یکی از تیم‌های دسته اولی بسکتبال کشور باشد.

با این حال مسئولان هیئت بسکتبال استان قم از حضور مجدد نماینده قم در مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور خبر می‌دهند در حالی که شایع‌ترین موضوع بر سر زبان‌ها در این خصوص، تصمیم فدراسیون بسکتبال برای افزایش تعداد تیم‌های لیگ برتری و بقای نماینده قم در لیگ برتر است که اگر چنین باشد، نماینده قم کمتر از پنج ماه تا آغاز فصل جدید لیگ برتر فرصت دارد تا خود را آماده جدال با رقبای مطرح خود کرده و نتایج ضعیف سال گذشته‌اش تکرار نشود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول