اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب قهرمان ورزش زورخانه‌ای تأکید کرد:

لزوم توجه به فضائل اخلاقی در ورزش زورخانه‌ای

خبرگزاری فارس: نایب قهرمان مسابقات کشوری ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: کسب عنوان قهرمانی در این رشته و سایر رشته‌های ورزشی اهمیت چندانی ندارد، ورزشکاران باید پیش از هر مسئله‌ای به منش پهلوان و دستیابی به فضائل اخلاقی توجه داشته باشند.

لزوم توجه به فضائل اخلاقی در ورزش زورخانه‌ای
‌احسان سلاجقه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به کسب عنوان نایب قهرمانی‌اش در مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای غدیر در تهران اظهار داشت: این مسابقات در سالن شهید افراسیابی تهران با حضور 23 تیم از استان‌های مختلف کشور برگزار شد.
وی افزود: در این مسابقات در ماده میل‌گیری سنگین با نفرات قدرتمندی مانند زنگنه از لرستان، شمس از اصفهان و دهقان از چهارمحال‌و‌بختیاری به رقابت پرداختم که در نهایت به عنوان دومی کشور بسنده کردم.
سلاجقه گفت: مسابقات نیز در سطح بالایی برگزار شد و شرکت کنندگان در شرایط مطلوبی قرار داشتند که این مسئله موجب شد تا کیفیت مسابقات افزایش یابد.  
وی با بیان اینکه برای حضور در این مسابقات تمرینات منسجم و هدفمندی را انجام دادم، عنوان کرد: باید از تلاش‌ها و برنامه‌های فرزاد فروزی مربی بدنساز که در این زمینه کمک زیادی به من داشتند، قدردانی کنم.
نایب قهرمانی مسابقات زورخانه‌ای و پهلوانی کشور بیان کرد: در این رشته طی 9 دوره اخیر در استان کرمان همواره عنوان قهرمانی را کسب کرده‌ام.
سلاجقه با اشاره به مسابقات انتخابی تیم ملی زورخانه‌ای و پهلوانی در اسفند ماه سال جاری در کیش بیان داشت: قطعا به این مسابقات با دید خاصی نگاه می‌کنم، من به دنبال کسب موفقیت برای استان کرمان هستم، امیدوارم با برگزاری تمرینات منظم با آمادگی لازم گام به این مسابقات بگذارم تا با کسب سهمیه انتخابی و راهیابی به تیم ملی برای ورزش استان کرمان افتخار‌آفرینی کنم.
وی یکی از دلایل انتخاب این رشته ورزشی را توجه به منش‌های اخلاقی و پهلوانی دانست و افزود: ذکر نام ائمه‌ اطهار (ع) در گود زورخانه به تن و جان آدمی ‌آرامش خاصی می‌بخشد و موجب می‌شود، ورزشکار با اعتماد به نفس خاصی به انجام حرکات و برنامه‌های خود بپردازد.
سلاجقه تصریح کرد: به نظر من کسب عنوان‌های قهرمانی در این رشته اهمیت آنچنانی نداشته و ورزشکار باید بیش از هر مسئله‌ای به منش پهلوان و دستیابی به فضائل اخلاقی توجه داشته باشد.
وی با اشاره به جایگاه بسیار خوب استان کرمان در ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کشور گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی از سوی مسئولان برای پیشرفت این رشته در استان کرمان صورت گرفته است و قطعا این برنامه‌ها در آینده نیز دنبال می‌شود تا کرمان در این رشته در کشور همچنان مطرح باشد.
وی با قدردانی از علی سلاجقه گفت: وی همواره و در همه حال از من حمایت کرده و همواره با روحیه دادن به من قصد داشته تا عاملی برای موفقیت من باشد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول