اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اصفهان تشریح کرد

آخرین وضعیت مصوبات‌ دولت در اصفهان / پیش‌بینی طرح‌های جدید برای سفر آخر

خبرگزاری فارس: فرماندار اصفهان گفت: اکنون هم‌دلی و انسجامی را در میان نمایندگان شاهد هستیم که بزرگ‌ترین برکت برای مردم است چرا که هم‌افزایی را در میان آنها در راستای خدمت به مردم ایجاد می‌کند.

آخرین وضعیت مصوبات‌ دولت در اصفهان / پیش‌بینی طرح‌های جدید برای سفر آخر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فضل‌الله کفیل در شورای اداری شهرستان اصفهان که ظهر امروز در محل سالن اجتماعات اداره صنعت و معدن برگزار شد با بیان اینکه احتمال دارد دور چهارم سفر ریاست جمهوری به اصفهان در هفته آینده انجام شود، اظهار داشت: در این سفر رئیس‌جمهور به تمام شهرستان‌های استان سفر می‌کند و هیئت دولت مصوبات دوره گذشته را به خوبی پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه در سفر نخست ریاست جمهوری به اصفهان 47 مصوبه در شهرستان اصفهان تصویب شد، گفت: در آستانه سفر چهارم ریاست جمهوری به اصفهان، 20 مصوبه به اتمام رسیده و 27 مصوبه اجرایی نشده و در دست اقدام است.

فرماندار اصفهان اضافه کرد: در سفر دوم 45 مصوبه وجود داشت که هفت مصوبه از آنها به پایان رسیده، 18 تا اجرایی شده و 20 عدد آماده اجرا است.

وی تصریح کرد: در سفر سوم ریاست جمهوری 36 مصوبه تصویب شد که دو مصوبه تاکنون پایان یافته و 34 مصوبه در حالت اجرا یا آماده اجراست.

کفیل اضافه کرد: لازم است با توجه به سفر قریب‌الوقوع ریاست جمهوری هر دستگاه اجرایی تا پایان روز سه‌شنبه گزارشی از مصوبات خود آماده کند.

وی با بیان اینکه لازم است در سفر چهارم رئیس جمهور مصوبات جدید نیز پیگیری شود، بیان داشت: گرچه این موضوع از اهداف سفر ریاست جمهوری نیست اما مصوباتی برای شهرستان اصفهان پیش‌بینی کرده‌ایم و پیشنهاداتی برای ایجاد زیرساخت‌ها و تقویت کشاورزی در حوزه گلخانه‌ها، آبیاری قطره‌ای و بارانی، ایزوله کردن کانال‌ها در حوزه کشاورزی داشتیم که بسیار ارزشمند است.

فرماندار اصفهان ادامه داد: در حوزه محیط‌ زیست اصفهان شرایط ویژه‌ای به علت آلودگی هوا دارد که لازم است کارخانه‌های گچ، شن و خاک، کوره آجر از این شهر منتقل شود.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت ایجاد بندر خشک را پیش‌بینی کرده‌ایم تا در قالب سفر ریاست جمهور جزو مصوبه‌ها قرار گیرد، گفت: در حوزه آبی نیز تقویت اعتبارات پروژه‌های آبی اصفهان را مدنظر داریم که قسمت عمده آن مربوط به شهرستان اصفهان است.

کفیل تصریح کرد: در اعتبارات سال جاری 10 درصد افزایش اعتبار نسبت به سال گذشته داریم که درآمدزایی از طریق آن 53 درصد افزایش داشته است و پیش‌بینی می‌شود که در پایان سال با اعتبارات مازاد ارتقای درآمدهای استانی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین شاخصه‌های اعتبارات سال 91 اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، تاکید کرد: در دو سال گذشته 1.9 میلیارد اعتبار برای بهسازی روستاها مورد استفاده قرار گرفته و این میزان در سال جاری 4 میلیارد تومان بوده است.

فرماندار اصفهان ادامه داد: در این میان توجه به اولویت‌ها بسیار مهم است و لازم است ارگان‌ها نسبت به اتمام پروژه‌ای ناتمام و برسی اولویت‌های بودجه 90 عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اصفهان از تجمیع عوارض در بخش اعتبارات آلایندگی برخوردار نبود، تصریح کرد: در مجموعه استان اصفهان تنها سه تا چهار شهر از تجمیع اعتبارات آلایندگی برخوردار بودند که در سال گذشته 77 میلیارد تومان از قبل این موضع برای شهرستان اصفهان به صورت متمرکز به حساب بهداری‌ها و شهرداری‌ها واریز شده است که لازم است در نقاط محروم صرف شود.

کفیل با بیان اینکه 6 هزار و 60 میلیارد تومان اعتبار در کشور برای توسعه کشاورزی پیش‌بینی شده تصریح کرد: 327 میلیارد تومان اعتبار در بخش کشاورزی استان اصفهان و در مرحله نخست 55 میلیارد تومان برای شهرستان اصفهان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به طرح پزشک خانواده تاکید کرد: وزارت بهداشت اعتباری به طرح پزشک خانواده اختصاص داده که در این طرح نظام ارجاع در وضعیت پزشکی کشور مطرح شده تا هر فرد یک پزشک مشخص داشته باشد.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه در این طرح برای 2 هزار و 500 نفر پرونده تشکیل می‌شود گفت: افرادی که زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند پیش از مراجعه به پزشک متخصص باید به پزشک عمومی مراجعه کنند و هزینه‌های مراجعه این افراد به پزشک رایگان است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول