اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

تعامل موثر نمایندگان و ارگان‌ها به تقویت نظام منجر می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان می‌توانند به پیشرفت اداره‌ها و ارگان‌ها و نیز به مؤثرتر شدن رفتارهای نمایندگان کمک کنند که این موضوع در نهایت به تقویت نظام منجر می‌شود.

تعامل موثر نمایندگان و ارگان‌ها به تقویت نظام منجر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس مقتدایی در شورای اداری شهرستان اصفهان که ظهر امروز در محل سالن اجتماعات اداره صنعت و معدن برگزار شد، اظهار داشت: اکنون در مجلس شاهد قوانینی هستیم که در دوره پیش شکل گرفته که برخی کارآمد است اما زمان مصرف برخی به پایان رسیده و نیاز به اصلاحات جدی دارد.

وی افزود: این قوانین دیگر زمینه اجرایی و عملیاتی ندارد که اصلاح آنها همیاری و همکاری افراد دست‌اندرکار را می‌طلبد.

نماینده منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روز گذشته با مراجعه به هیئت رئیسه مجلس قرار شد بخشی از طرح‌هایی که در دوره پیش توسط نمایندگان مطرح اما عملیاتی نشده بود بار دیگر در دستور کار مجلس قرار بگیرد که حدود 20 طرح را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات مردم اصفهان زیاد است، تاکید کرد: رفع این مشکلات از طریق قانون‌گذاری و نظارت بر عهده نمایندگان است اما رفع جزء به جزء مشکلات مردم بر عهده مسئولان استانی است.

مقتدایی با اشاره به اینکه هر وزارت‌خانه دارای معاون پارلمانی است که نمایندگان مسایل کشوری را با آنها در میان می‌گذارند، بیان داشت: با توجه به اینکه مدیران هر اداره فرصت ندارند در بخش‌های مختلف جامعه حضور پیدا کنند می‌توان نمونه کوچک‌تری شبیه به این مورد را به منظور تعامل بهتر با سازمان‌ها و اداره بهتر شهرستان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: لازم است هر اداره کارشناس ارشدی به ما معرفی کند تا ما خواسته‌های مردمی را به این رابط منتقل و پس از بررسی این موضوع در اداره مربوط جواب را به ما منتقل کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهادها و ارگان‌ها نیز مشکلاتی دارند، گفت: ممکن است سازمان یا اداره‌ای به علت ضوابط و مقررات اداری نتواند موضوعی را به شکل دقیق دنبال کند اما با دسته‌بندی این مسایل به منظور ارتباطات فرا استانی این مشکلات رفع شود.

وی با بیان اینکه دقت به مشکلات یک بخش نباید باعث غفلت از جایی دیگر شود، بیان داشت: حضور در بین مردم و گوش کردن به حرف آنها نباید سبب غفلت از مباحث کلان کشوری شود.

مقتدایی ادامه داد: اکنون حمایت از بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و اقشار مختلف مانند بافندگان، کامیون‌داران و جانبازان باید مد نظر مجلس نهم قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و استعدادهایی در استان در بخش‌های فرهنگ، ورزش و هنر اسلامی خالی مانده و به آنها توجه نشده است که به برنامه‌ریزی‌های کلان و تهییج بیشتر لایه‌های جامعه برای بالفعل کردن نیازمند است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول