اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین فیبر بین‌الملل ایرانی افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: نخستین پروژه فیبر نوری دریایی با مالکیت ایرانی در آب‌های آزاد توسط گروه تعاونی پیشگامان آماده بهره‌برداری است.

نخستین فیبر بین‌الملل ایرانی افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی گروه پیشگامان، مدیر روابط عمومی گروه پیشگامان کویر یزد در این زمینه اظهار داشت: اجرای این پروژه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های حوزه زیرساختی گروه پیشگامان بوده که خوشبختانه طبق برنامه زمان‌بندی به اتمام رسید و هم‌اکنون تمامی تست‌ها با موفقیت صورت گرفته و فیبر آماده بهره‌برداری است.

سید امیرحسین حاتمی نسب افزود: این فیبر نخستین فیبرنوری دریایی ایران است که توسط یک شرکت ایرانی و با مالکیت ایرانی در آب‌های بین‌الملل صورت می‌گیرد و توانایی کشور را در حوزه تبادل ترافیکی به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به 40 میلیون دلار توسط گروه در این زمینه سرمایه‌گذاری مستقیم شده است و امیدواریم با حمایت شرکت ارتباطات زیرساخت، بازگشت سرمایه به این گروه تعاونی در مدت زمان مشخص صورت گیرد.

حاتمی‌نسب ابراز امیدواری کرد: با توجه به آمادگی کامل برای افتتاح و بهره‌برداری از فیبر این مهم در تیرماه سال جاری با حضور مسئولان ارشد کشور انجام شود.

مدیرعامل شرکت پیشگامان کویر آسیا نیز به عنوان شرکت مجری این پروژه در گروه تعاونی پیشگامان، با اشاره به بهره‌برداری از نخستین پروژه فیبر دریایی متصل به کابل‌های بین‌الملل اظهار داشت: پس از انجام مذاکراتی با شرکت ارتباطات زیرساخت موفق به دریافت مجوز مربوط به انجام این پروژه شدیم تا بر اساس آن، قادر به تبادل ترافیک بین‌المللی بین کشور و درگاه‌های بین‌المللی به میزان 200 گیگابیت بر ثانیه شویم.

یوسف جوکار افزود: این پروژه از نظر فنی پتانسیل برقراری ارتباط بین‌الملل با نرخ 4.2 ترابیت را دارا خواهد بود که در فاز اول این اتصال از طریق درگاه چابهار و توسط شش لینک 10 گیگابیتی برقرار می‌شود.

مدیرعامل پیشگامان کویر آسیا ادامه داد: این لینک‌ها دارای فناوری DWDMبا ظرفیت 40 گیگابیت هستند که در صورت نیاز می‌توان ظرفیت تبادل ترافیک را تا چهار برابر افزایش داد.

این گروه در تلاش است مراسم افتتاحیه این پروژه ملی را در دومین سمینار تخصصی «انتقال پهنای باند بین‌الملل (ITS 2012)» در روز سه‌شنبه 20 تیرماه سال جاری برگزار کند.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول