اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تبریز صورت گرفت

گسترش همکاری‌های دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های ترکیه

خبرگزاری فارس: راهکارهای همکاری‌های دوجانبه دانشگاه تبریز با دانشگاه "وان یوزینجی‌ایل" کشور ترکیه در تالار شهریار این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

گسترش همکاری‌های دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمد تقی علوی رئیس دانشگاه تبریز صبح امروز در این آیین که با حضور روسا، معاونان، روسای دانشکده‌ها و مدیران گروه‌های آموزشی دو دانشگاه به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه تبریز به‌عنوان دومین دانشگاه ایران با دارا بودن چندین قطب علمی، مرکز تحقیقاتی و عضویت در شورای اجرایی اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های جهان (IAU) از ظرفیت‌های مهمی برای گسترش ارتباطات درسطح بین‌المللی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 20 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و از این تعداد 30 درصد آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند، یادآور شد: دانشگاه تبریز به غیر از سایت اصلی آن، چندین دانشکده اقماری و یک پردیس بین‌المللی ارس در منطقه جلفا نیز دارد که این پردیس شرایط خوبی را برای همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌های مختلف با سایر دانشگاه‌ها فراهم کرده است.

علوی گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی با سایر کشورها را از جمله سیاست‌های راهبردی این دانشگاه بیان کرد و گفت: در حال حاضر این دانشگاه با دانشگاه‌های بزرگ سایر کشورهای منطقه از جمله کشور ترکیه همکاری‌های نزدیکی دارد.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه این دانشگاه آماده هر گونه همکاری علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با دانشگاه‌های کشور ترکیه و از جمله با دانشگاه "وان یوزینجی ایل" است، تصریح کرد: این همکاری‌های دو جانبه می‌تواند در راستای تبادل استاد و دانشجو، برگزاری کارگاه آموزشی، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی بین اساتید، برگزاری کنفرانس و همایش‌های مشترک و برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی صورت بگیرد.

وی با اشاره به سابقه همکاری‌های مشترک دو کشور  ترکیه و ایران گفت: دو کشور مسلمان مشترکات تاریخی و فرهنگی زیادی با هم دارند که این امر موجب توسعه همکاری‌های مشترک خواهد شد.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه نقش دانشگاه‌ها و مراکز علمی را در اقتدار، عزت و استقلال همه جانبه کشورها تعیین کننده بیان کرد و افزود: همکاری علمی و دانشگاهی موجب توسعه همکاری‌های دوجانبه کشورها می‌شود که در این خصوص باید ملت‌های منطقه گام‌های موثری بردارند.

وی نقش تحریم‌ها علیه ایران را بی‌تاثیر خواند و گفت: این تحریم‌ها کوچک‌ترین اثری در توسعه کشورمان نداشته است، چراکه این تحریم‌ها پیشرفت و استقلال ایران را در عرصه‌های مختلف مهیا کرده است.

رئیس دانشگاه "وان یوزینجی ایل" کشور ترکیه نیز در این نشست با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه‌های ایران از جمله دانشگاه تبریز گفت: ما سال گذشته با دانشگاه تبریز یادداشت تفاهم همکاری دوجانبه امضاء کرده بودیم که در این نشست برای عملیاتی شدن این همکاری‌ها و گسترش آنها سعی خواهیم کرد.

پیامی باتال (peyami battal ) در ادامه با اشاره به اینکه این همکاری مشترک می‌تواند در توسعه اقتصادی، فرهنگی و علمی بین دو کشور موثر باشد، افزود: بین ملت ایران و ترکیه پیوند برادری است و ما می‌خواهیم ضمن تعمیق این دوستی‌ها همکاری‌های دو جانبه ما نیز با این دانشگاه در زمینه‌های مختلف از جمله تبادل استاد و دانشجو، اجرای پروژه‌های مشترک، برگزاری همایش‌های مشترک و انتشار نشریات علمی بیشتر بشود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این نشست برگزاری چنین همایش‌های را برای از میان بردن موانع گسترش همکاری‌های دو جانبه ضروری بیان کرد و گفت: در این نشست اعضا ضمن آشنایی با همدیگر و ظرفیت‌های دو دانشگاه بسترهای لازم برای هر گونه همکاری دو جانبه نیز فراهم خواهد شد.

علی رستمی انتشار نشریات علمی مشترک با دو زبان فارس و ترکی استانبولی، برگزاری کنفرانس‌ها، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک و تدریس اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های همدیگر را بر توسعه همکاری‌های دو جانبه موثر خواند.

در این نشست اعضای شرکت‌کننده از دو دانشگاه ضمن معرفی خود و واحد ذیربط به ارائه نقطه نظرات خود و راهکارهای عملی توسعه روابط دوجانبه پرداختند.

بر پایه همین گزارش، نشست مشترک با روسای دانشکده‌ها و بازدید هیئت ترکیه‌ای از بخش‌های مختلف دانشگاه از دیگر برنامه‌های جنبی این نشست بود. 

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول