اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

دولت شعار "ما می‌توانیم" را به بهترین شکل اثبات کرد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دولت شعار "ما می‌توانیم" را به بهترین شکل اثبات کرده و اکنون دنیا در مقابل توانایی جمهوری اسلامی به احترام سر فرود آورده است.

دولت شعار "ما می‌توانیم" را به بهترین شکل اثبات کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی دستاوردهای تلاش دولت‌های نهم و دهم و آخرین وضعیت استان در زمینه‌های مختلف را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: دولت شعار "ما می‌توانیم" را به بهترین شکل اثبات کرده و اکنون دنیا در مقابل توانایی جمهوری اسلامی به احترام سر فرود آورده و ایران را به عنوان یک قدرت راهبردی می‌شناسد.

سفرهای استانی سیره ماندگار دولت

وی با اشاره به یکصدمین سفر استانی هیئت دولت، این سفرها را سیره ماندگار دولت احمدی‌نژاد عنوان کرد و افزود: مشی مدیریتی دولت‌های نهم و دهم بهترین روش برای اداره کشور و جلب اعتماد مردم است و علاوه بر توفیقات بسیار در عرصه‌های مختلف، حاکی از دلبستگی دولت به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

بیگی با اشاره به موفقیت‌های دولت در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: هر دولتی که مبنای توجه و توزیع اعتبارات خود را گره‌گشایی از زندگی مردم قرار دهد، می‌تواند به این موفقیت‌ها دست یابد.

1945 پروژه سفرهای هیئت دولت

وی مصوبات سفرهای استانی را سند توسعه آذربایجان‌شرقی و تحقق آنها را زمینه‌ساز رشد و توسعه همه‌جانبه استان دانست و اعلام کرد: سه سفر استانی هیئت دولت به آذربایجان‌شرقی مجموعا 528  مصوبه داشته که در قالب این مصوبات یک هزار و 945 پروژه در بخش‌های مختلف تعریف شده است.

بیگی مجموع پیشرفت مصوبات سفرهای استانی در آذربایجان شرقی را 78 درصد اعلام کرد و افزود: دولت تلاش دارد تا مصوبات عمده سفرهای استانی را در قالب طرح مهر ماندگار به عنوان پروژه‌های اساسی مورد اهتمام قرار داده و تا پایان فعالیت دولت دهم به بهره‌برداری برساند.

مصوبات سفرهای استانی موجب ارتقای شاخص‌ها شده است

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به برخی پروژه‌های مهم مهر ماندگار در استان خاطرنشان کرد: نتیجه مصوبات سفرهای استانی تاکنون ارتقای شاخص‌های مختلف در استان آذربایجان‌شرقی بوده و به واسطه این مصوبات در حوزه صنعت به قابلیت‌های بالایی دست یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه تا سال 84 سابقه تولید فولاد و خودرو در آذربایجان‌شرقی وجود نداشت، افزود: تنها در سال 90، 3.5 میلیون تن فولاد و 163 هزار دستگاه خودرو در استان تولید شده و اکنون آماده تولید خودروی پژو 206 در استان هستیم که ظرفیت تولید آن تا سال 92 به 200 هزار دستگاه در سال خواهد رسید.

بیگی گفت: در تولید سیمان نیز ظرفیت تولید استان از یک میلیون تن در سال 84 به 2.7 میلیون تن در سال 90 رسیده و امکان صادرات این محصول نیز برای استان فراهم شده است.

وی همچنین تعداد واحدهای صنعتی استان تا سال 84 را  سه هزار و 700 واحد عنوان کرد و گفت: این رقم در طول دولت‌های نهم و دهم 100 درصد افزایش یافته و در این مدت سه هزار و 700 واحد صنعتی جدید در استان ایجاد شده است.

بیگی خاطرنشان کرد: نتیجه این اقدامات افزایش صادرات استان از یک میلیارد دلار در سال 84 به دو میلیارد دلار در سال 90 بوده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تصویب افزایش محدوده منطقه آزاد ارس در سفر استانی هیئت دولت گفت: با این مصوبه توانستیم از ظرفیت این منطقه به عنوان منطقه‌ای بی‌نیاز از مقررات داخلی و برخوردار از تسهیلات مناسب برای صادرات و سرمایه‌گذاری استفاده کنیم؛ علاوه بر این برای چهار منطقه ویژه اقتصادی در مراغه، سراب، بستان‌‌آباد و سهلان نیز مجوز تاسیس صادر شده که به تدریج عملیاتی خواهند شد.

وی میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان تا سال 90 را 281 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: تا سال 84 در استان آذربایجان‌شرقی 9 شهرک صنعتی با وسعت حدود یک هزار و 200 هکتار فعالیت داشت که این رقم اکنون به 49 شهرک با وسعت شش هزار و 700 هکتار رسیده است.

انتهای پیام/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول