اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای وداع با شهدای گمنام

کاشانی‌ها پنجشنبه‌ شب را احیا می‌گیرند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه کاشان گفت: کاروان شهدای گمنام پنجشنبه‌ 11 خردادماه میهمان مردم این شهرستان هستند.

کاشانی‌ها پنجشنبه‌ شب را احیا می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سرهنگ جواد نائینی امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراسم استقبال از 96 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس امروز از ساعت 19 روز پنجشنبه 11 خردادماه از میدان امام رضا(ع) این شهرستان آغاز می‌شود و در مسیر خود با عبور از میدان امام حسن مجتبی(ع) در میدان شهدا مستقر می‌شوند.

وی افزود: شهدای گمنام امروز صبح از دلیجان حرکت و در مسیر حرکت به طرف کاشان در مشهد اردهال و زیارت سلطان‌علی‌‌بن امام محمد باقر(ع) و محل شهدای گمنام در راوند از طرف اتوبان کاشان – قم به‌طرف بلوار امام رضا(ع) حرکت کردند.

به گفته وی برگزاری مراسم دعای کمیل و عزاداری شب تا صبح جمعه ادامه داشته و بعد از اقامه نماز جماعت صبح در میدان جهاد و برگزاری دعای ندبه، کاروان شهدای گمنام ساعت 7:30 دقیقه صبح از میدان جهاد به طرف میدان معلم، بلوار شهید مطهری و میدان بسیج حرکت و در ادامه به طرف راوند، اتوبان کاشان ـ قم و مشکات و به طرف قم حرکت می‌کند.

فرمانده سپاه کاشان حضور جوانان در این مراسم را حائز اهمیت خواند و گفت: جوانان ایران اسلامی امروز وارث تمامی دستاوردهای انقلاب اسلامی و آرمان‌های خون شهدا هستند.

وی بیان داشت: برخی از این 96 شهید گمنام، تشنه جان دادند و بدن‌های برخی دیگر از آنها بیش از 24 سال در زیر رمل‌های تفتیده منطقه فکه بوده است که امروز از پیکر پاک آنها تنها مقداری از استخوان‌های آنها که بیشتر از دو کیلو نیست توسط مردم قدرشناس تشیع می‌شود.

فرمانده سپاه کاشان خاطرنشان کرد: شهدای گمنام، جوانان 17 تا 24 ساله‌ای هستند که آنها نیز مانند جوانان نسل سوم انقلاب دوست داشتند زندگی کنند و از زندگی خود لذت ببرند اما برای دفاع از اسلام و انقلاب و نظام جان خود را نثار کردند تا اسلام و جمهوری اسلامی پاینده بماند.

وی یادآور شد: 96 شهید گلگون‌کفن در مرحله چهارم تفحص در خاک عراق از مناطق عملیاتی مجنون و فاو کشف و از طریق منطقه مرزی شلمچه به آغوش میهن اسلامی بازگشته‌اند.

پیکرهای این شهدا در روز 14 خرداد سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره) در آغوش روح‌الله آرام می‌گیرند.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول