اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای جلوگیری از صدمه به شبکه فیبر نوری

هماهنگی پیمانکاران حفار با مخابرات کهگیلویه و بویراحمد ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مخابرات کهگیلویه و بویراحمد از پیمانکاران حفار در این استان خواست برای جلوگیری از صدمه زدن به شبکه فیبر نوری در انجام عملیات‌های حفاری با این شرکت هماهنگ باشند.

هماهنگی پیمانکاران حفار با مخابرات کهگیلویه و بویراحمد ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمدرضا توکلی صبح امروز در بازدید از پروژه‌های در دست احداث مخابراتی این استان در یاسوج اظهار کرد: ارتباطات امروزه شکل ویژه‌ای به خود گرفته و جزیی از نیازهای ضروری جامعه بوده که بدون آن بسیاری از امور مختل خواهد شد.

وی در این خصوص تصریح کرد: امروزه دیگر بیشتر مردم از امکانات ارتباطی همچون تلفن‌های همراه، تلفن ثابت و اینترنت استفاده می‌کنند و می‌بینیم که استفاده از این امکانات ضرورتی اساسی در زندگی تلقی می‌شود.

مدیرعامل مخابرات کهگیلویه و بویراحمد افزود: قطعی عمده در زمینه موارد فوق ناشی از قطعی فیبرهای نوری است که یا به سرقت می‌روند و یا توسط پیمانکاران حفاری قطع می‌شوند.

وی در خصوص سرقت فیبرهای نوری در استان عنوان کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 880 کیلومتر فیبر نوری بین شهری و 50 کیلومتر نیز فیبر درون شهری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که برخی اوقات شاهد به سرقت رفتن آن‌ها هستیم.

توکلی در این خصوص گفت: فیبر نوری هیچ‌گونه ارزش مادی برای فروش ندارد و ما نمی‌دانیم انگیزه سارقان از این کار چیست، ولی این را می‌دانیم این سرقت‌ها زیان‌های سنگینی برای ارتباطات و مخابرات به وجود می‌آورد.

وی مشکل دیگر فیبرهای نوری را قطعی بر اثر حفاری‌های مختلف عنوان کرد و افزود: بسیاری از پیمانکاران برای حفاری‌های خود بدون هماهنگی با مخابرات اقدام به حفاری می‌کنند که در برخی موارد موجب قطعی فیبرهای نوری می‌شوند.

این مسئول ارتباطات در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از پیمانکاران استان صمیمانه می‌خواهیم برای حفاری‌های خود مخابرات را اطلاع داده و حفاری‌ها را با نظارت مخابرات انجام دهند تا در حفاری‌ها فیبرهای نوری قطع نشود و این‌گونه ارتباطات در استان مختل نشود.

وی ارتباطات را در هر لحظه برای مردم حیاتی دانست و افزود: گاهی در این زمینه جان انسان‌ها در خطر است که با اهمال ما دست‌اندرکاران چنین می‌شود و از همین رو پیمانکاران حفار باید بیش از هر چیز به مردم فکر کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول