اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مزارع گندم و جو بخش مشهد مرغاب صورت گرفت

مبارزه با آفت سن مادر و علف‌های هرز

خبرگزاری فارس: یک‌هزار و 178 هکتار از مزارع گندم و جو دشت مرغاب از علف‌های هرز پاکسازی و مبارزه با سن مادر در 650 هکتار از این مزارع پایان یافت.

مبارزه با آفت سن مادر و علف‌های هرز

داریوش کرباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بخش مشهد مرغاب در مورد مبارزه با آفات گیاهی در این بخش اظهار داشت: شبکه بهداشت مزارع جو و گندم زیرپوشش جهاد کشاورزی قادرآباد کار خود را از اواخر اسفند ماه سال گذشته شروع کرده و حتی در ایام تعطیلات نوروزی نیز فعالیت داشته است.

وی ابراز داشت: با بازدیدهای مرتب و مستمر در زمان مناسب مبارزه با سن مادر و علف‌های هرز باریک‌برگ و پهن‌برگ و آگاهی و اطلاع‌رسانی، در یک‌هزار و 178 هکتار از مزارع گندم و همچنین در 650 هکتار از مزارع جو این منطقه، مبارزه با سن مادر انجام شده است.

کرباسی بیان کرد: کشت چغندرقند در منطقه زیرپوشش جهاد کشاورزی قادرآباد در سال جاری با انعقاد قرارداد بین کارخانه قند و چغندرکاران در حدود 50 هکتار انجام و در این مزارع از بذرهای الیت منوژم استفاده شده است.

این مسئول ادامه داد: تمام این مزارع از سطح سبز مطلوب برخوردار بوده و عملیات مبارزه با آفت نیز در آن‌ها انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود عملکرد تولید متوسط در هکتار 80 تن چغندر با متوسط عیار  18-19 برداشت شود.

این مسئول جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت ذرت بخش مشهد مرغاب بالغ بر 300 هکتار پایان یافته که با توجه به قیمت مناسب و عملکرد خوب علوفه و همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب و جلوگیری از سرمازدگی، ذرت‌کاران برداشت ذرت به صورت علوفه را نسبت به ذرت دانه‌ای ترجیح می‌‌دهند.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول