اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر بهداشت خبر داد

تصویب رشته ارشد میکروبیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تصویب رشته ارشد میکروبیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد.

تصویب رشته ارشد میکروبیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

حسام‌الدین نبوی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: توسعه در هر بعدی نیازمند نیروی انسانی متخصص است که در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به این مقوله مهم توجه جدی دارد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: در جریان بازدید کارشناسان وزارت بهداشت از این دانشگاه امکانات نرم‌افزاری و سخت افزاری تاسیس رشته میکروبیولوژی بررسی شد و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شرایط پذیرش دانشجو در این رشته را دریافت کرد.

نبوی‌زاده بیان داشت: رشته میکروبیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصویب شده و از اول مهرماه سال 91 دانشجو می‌پذیرد.

وی با بیان این که از اول مهرماه سال آینده سه دانشجوی ارشد در رشته میکروبیولوژی در این دانشگاه جذب خواهد شد، اظهار امیدواری کرد تربیت متخصصین این رشته در استان کهگیلویه و بویراحمد موجب بهبود نظام سلامت و افزایش کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی در این بخش شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این دانشگاه کاهش نیاز مردم به متخصصین به‌ویژه پزشکان متخصص را در دستور کار خود قرار داده و در این ارتباط هر سال زمینه حضور حدود 30 پزشک متخصص در رشته های مختلف به این استان فراهم می‌شود.

وی عنوان کرد: انسان سالم محور توسعه پایدار است و برای رسیدن به توسعه در بخش‌های مختلف باید به دنبال ترویج سلامت و داشتن جامعه‌ای سالم باشیم.

نبوی‌زاده با اشاره به خدمات انقلاب در زمینه بهداشت و درمان تصریح کرد: کارها و خدمات بهداشتی نظام اسلامی به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست ولی همچنان باید برای این مردم کار کرد.

 قائم مقام وزیر بهداشت در استان کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت حوزه بهداشت و درمان در قبل از انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: در آن زمان برای رسیدن به یک مرکز درمانی و بهداشتی باید مسافت زیادی را طی می‌کردیم ولی اکنون در همه روستاهای این استان خدمات بهداشتی و درمانی در دسترس مردم است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول