اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از نکوداشت دانشجویان بورسیه غیر ایرانی

حاشیه‌های مراسم پزشکی اصفهان که خبرنگاران را کلافه کرد

خبرگزاری فارس: دهمین آیین نکوداشت دانشجویان بورسیه غیر ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز در حالی با حضور سفرای کشورهای مختلف و وزرای بهداشت و علوم و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

حاشیه‌های مراسم پزشکی اصفهان که خبرنگاران را کلافه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در این همایش اگر چه برگزار کنندگان آن تمام سعی و تلاش خود را کرده بودند که به نوعی نظم و انضباط را در چیدمان غرفه‌هایی که خبر از فرهنگ و ملت کشورهای مختلف می‌داد به بازدید کنندگان نشان دهند، اما بی‌نظمی که در متن برگزاری همایش مشاهده شد به نوعی این امر را در ذهن‌ها متبادر می‌ساخت که گویی مسئولان و برگزار کنندگان همایش‌ها هنوز هم کمیت را بر کیفیت ترجیح داده و بیش از اینکه به دنبال کارایی و عملکرد سمینارها باشند، فقط به برگزار شدن آن بسنده می‌کنند تا آن را در شناسنامه عملکرد خود جای دهند.

این همایش نیز مانند همایش نخستین اجلاس معاونان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و همایش داروآرایی ایران در حالی از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشکده داروسازی این دانشگاه طی دو روز در تالار آتشگاه و فرشچیان برگزار شد که بیش از یک ساعت تأخیر برگزاری همایش سبب کلافه شدن مدعوین شده بود.

اگر از این بگذریم احترام قائل نشدن به وقت اشخاص عادت دیرینه‌ مسئولان ایرانی است و حوزه سلامت نیز از این امر مستثنی نشده است و باید به عدم ساماندهی خبرنگاران اصفهان که از رسانه‌های مختلفی مثل ایرنا، ایسنا، روزنامه اطلاعات و خبرگزاری فارس در این همایش حضور داشتند، اشاره کرد که به خاطر نبود صندلی و جایگاهی برای آنها، خبرنگاران سر پا در وسط سالن ایستاده بودند.

باز هم این بی‌تدبیری را هیچ می‌دانیم و گلایه‌ای بر آن نمی‌گیرم زیرا با گذاشتن صندلی‌های پلاستیکی در کنار هر ردیف از صندلی‌های سالن علاوه بر جا دادن خبرنگاران بسیاری از مهمانان خارجی که در برخی مواقع خانواده دانشجویان خارجی فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های سراسری وزارت علوم و وزارت بهداشت بودند را بر روی همین صندلی‌ها جا دادند و به هر نحوی تجمع این افراد سرگردان و شلوغی و همهمه‌ای که ایجاد شده بود عده‌ای را نیز جلوی درب سالن همایش جای دادند.

مراسم افتتاحیه با قرائت قرآن رسمیت یافت و یکی پس از دیگر مسئولان به منظور سخنرانی پشت تریبون قرار گرفتند و هر کدام گفته‌هایی خطاب به دانشجویان خارجی ارائه کردند و خبرنگاران دعوت شده از رسانه‌های اصفهان نیز که در انتهای سالن و نزدیک درب ورودی سالن جای گرفته بودند، قلم به دست شدند تا گفته‌‌های مسئولان را به نگارش درآوردند که در همین حال صدای جیغ کودکی در سه ردیف آخر سالن توجه همگان را به خود جلب کرد و بعد از آن گریه کودکی دیگر و فضایی از گریه و شیون کودکان، خنده و گفته‌های بزرگ‌ترها و در میان این همه شلوغی صدای نحیف معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به گوش می‌رسید که به دانشجویان خارجی توصیه می‌کرد نظم و برنامه‌ریزی را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

خبرنگاران که از این همه سر و صدا مبهوت در شنیدن سخنان مسئولان و نوشتن بودند که یکی از مسئولان کادر اداری به آنها پیشنهاد داد برای بهتر شنیدن سخنرانی‌ها صندلی به دست در میان جمعیت به ردیف اول سالن بروند که بیشتر به طنز شبیه بود تا واقعیت.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با شنیدن اعتراض خبرنگاران تلاش‌ بسیاری برای توجیه کردن آنها انجام داد، اما این در حالی است که برگزار کنندگان را متولی اصلی تمام این اتفاقات دانست.

با تمام این اوصاف دانشگاه علوم  پزشکی اصفهان به مدت سه روز میزبان 400 دانشجوی فارغ‌التحصیل بورسیه غیر ایرانی است.

این مراسم با حضور مسئولان ارشد وزارت‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، تحقیقات و فناوری، معاونان این دو وزارتخانه، رؤسای دانشگاه‌های کشور و جمعی از مسئولان دانشگاه برگزار می‌شود.

هم‌چنین برپایی نمایشگاه فرهنگی ملل مختلف و برنامه‌های اصفهان‌گشت و دیدن از جاذبه‌های تاریخی اصفهان از جمله برنامه‌های جانبی ویژه شرکت کنندگان در این آیین است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول