اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته منتخب خانه مطبوعات اردبیل:

خبرنگاران صلاحیت‌دار اردبیل سازماندهی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته تام‌الاختیار مجمع عمومی خانه مطبوعات اردبیل گفت: خبرنگاران دارای صلاحیت شغلی با تلاش اعضای کمیته منتخب سازماندهی شده و از حق و حقوق واقعی بهره‌مند می‌شوند.

خبرنگاران صلاحیت‌دار اردبیل سازماندهی می‌شوند

شهرام محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این کمیته از زمان شکل‌گیری با تشکیل چهار جلسه مفید و موثر ضمن بررسی لیست خبرنگاران، سردبیران و مدیران مسئول نشریات محلی، خبرگزاری‌ها و فعالان عرصه رسانه سعی کرده است خبرنگاران واقعی را که در این حوزه فعال هستند سازماندهی کرده و لیستی از آمار آنها را برای صدور کارت رای دادن در روز رای‌گیری خانه مطبوعات اعلام کنند.

وی با اشاره به قبول انصراف مدیر خانه مطبوعات از ادامه فعالیت در این کمیته به دلیل کاندیداتوری در چهارمین دوره انتخابات خانه مطبوعات اردبیل، ابراز داشت: در روز چهارم خرداد ماه انتخابات هیئت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات انجام شده و اهالی رسانه از بین کاندیداهای شرکت‌کننده به افراد مورد نظر رأی می‌دهند.

رئیس کمیته منتخب و تام‌الاختیار مجمع عمومی خانه مطبوعات اردبیل با بیان اینکه تاکنون صلاحیت 120 خبرنگار برای حضور در انتخابات محرز شده است، افزود: اعضا موظف شدند حق ورودیه و تمدید عضویت سه ماهه امسال را تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات به حساب خانه مطبوعات استان واریز کرده و فیش واریزی را نیز به کمیته منتخب تحویل دهند.

محمدی یادآور شد: آن دسته از افرادی که دارای پرونده عضویت در خانه مطبوعات هستند اما حداقل دو اثر به نام آنها در نشریه وجود نداشته باشد واجد شرایط نبوده و دارای حق رای نیستند و در خصوص بررسی عضویت این افراد بر اساس دستور‌العمل جدید اقدام می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: آخرین جلسه این کمیته با بررسی آثار 22 خبرنگار و شرایط آنها برای حضور در انتخابات و عضویت در خانه مطبوعات که محرز شده است برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنان عضویت 20 نفر از فعالان مطبوعاتی که اثری ارائه نداده‌اند در هاله‌ای از ابهام است که انتظار می‌رود در فرصت مقرر آثار خود را ارائه کنند تا احراز شرایط و عضویت شوند.

رئیس کمیته منتخب و تام‌الاختیار مجمع عمومی خانه مطبوعات اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین دستور‌العمل عضویت خانه مطبوعات استان و گروه‌بندی فعالان عرصه رسانه در 16 قسمت خبر داد.

محمدی تصریح کرد: در دوره جدید فعالیت هیئت رئیسه خانه مطبوعات این دستور‌العمل ملاک کار قرار می‌گیرد و امیدواریم هیئت رئیسه جدید بتوانند فعالیت کمیته منتخب را در احراز شرایط و سازماندهی واقعی خبرنگاران استمرار بخشند.

وی به خبرنگار فارس بیان داشت: این کمیته علاوه بر سازماندهی خبرنگاران و احراز شرایط آنها، صلاحیت نهایی کاندیداهای چهارمین انتخابات خانه مطبوعات را نیز تایید می‌کند تا در روز رای‌گیری اعضا با خیال راحت در گروه‌های مشخص به افراد دارای صلاحیت رای دهند.

رئیس کمیته منتخب و تام‌الاختیار مجمع عمومی خانه مطبوعات اردبیل در پایان سخنان خود تعیین وقت برای کاندیداها با هدف بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در محل خانه مطبوعات، تمهید مقدمات برای برگزاری مناسب انتخابات در روز چهارم خرداد ماه و تشکیل جلسات مستمر در خصوص رفع برخی از مشکلات خانه مطبوعات را از دیگر فعالیت کمیته منتخب و تام‌الاختیار مجمع عمومی خانه مطبوعات اعلام کرد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول