اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جدید

3 هزار واحد صنفی در بهار بازرسی شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بهار گفت: امسال از 2 هزار و 859 واحد صنفی در بهار بازرسی صورت گرفته است.

3 هزار واحد صنفی در بهار بازرسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی‌صفدر فلاح عصر امروز در کمیته تنظیم بازار شهرستان بهار اظهار داشت: در حال حاضر 3 هزار و 965 واحد صنفی زیر نظر 12 اتحادیه در شهرستان بهار فعال است.

وی گفت: سال گذشته 11 هزار و 312 مورد بازرسی از واحدها صورت گرفته که در مجموع 27 میلیارد و 386 میلیون ریال به علت گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و ... جریمه شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بهار ادامه داد: امسال نیز 2 هزار و 859 واحد بازرسی صورت گرفته که بیش از 120 میلیون تومان جریمه شده‌اند.

وی اضافه کرد: 54 قلم کالا هر هفته در شهرستان رصد و کنترل می‌شود و از روز گذشته نیز به صورت روزانه 64 قلم در شهرستان کنترل می‌شود.

فلاح بیان کرد: در راستای تنظیم بازار 60 تن برنج ایرانی به نرخ یک‌هزار و 900 تومان در ماه آینده در سطح شهرستان بهار توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: از 1/3/91 طرح شبنم در سطح شهرستان اجرایی شده و هرگونه کالاهای خارجی موجود در واحدها که کد رهگیری نداشته باشند به عنوان کالای قاچاق محسوب شده و با واحد متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهار خاطرنشان کرد: واحد بازرسی و نظارت مجمع امور صنفی و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رتبه دوم استان را در سال جاری کسب کرده و در همین راستا جلسات توجیهی با اتحادیه‌ها برگزار شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر مایحتاج عمومی مردم در فروشگاه‌های عرضه محصولات با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

فرماندار بهار نیز گفت: باید تولید و مصرف را در شهرستان کنترل کنیم و در صورت کمبود، مایحتاج عمومی مردم تأمین شود تا شاهد گرانفروشی نباشیم.

نصرت‌الله گلکارزاده افزود: کالاهای پرمصرف باید با قیمت واقعی به دست مردم برسد و با تخلفات گرانفروشی و احتکار برخورد شود تا مردم در آسایش و آرامش زندگی کنند.

وی اضافه کرد: کشاورزان سیب‌زمینی‌کار باید موجودی انبارهای سیب‌زمینی را گزارش دهند تا بتوانیم با برنامه‌ریزی مطلوب بازار این محصول را کنترل کنیم تا کشاورزان با قیمت پایین محصول خود را عرضه نکنند و دچار ضرر و زیان نشوند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول