اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پایانه نفتی شمال خبر داد

پهلوگیری ماهانه 7 نفتکش در اسکله نکا

خبرگزاری فارس: رئیس پایانه نفتی شمال در شرکت پایانه‌های نفتی ایران اعلام کرد: در حال‌حاضر به طور متوسط هر ماه هفت کشتی نفتکش در اسکله نکا از توابع بهشهر پهلوگیری می‌کنند که این تعداد قابل افزایش است.

پهلوگیری ماهانه 7 نفتکش در اسکله نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر به نقل از روابط عمومی شرکت پایانه‌های نفتی ایران، حمید‌رضا شاهدوست در جمع دانشجویان  مهندسی  نفت دانشگاه  صنعتی امیر کبیر که از  پایانه  نفتی شمال بازدید کردند، اظهار داشت: در حال حاضر  سه اسکله در پایانه نفتی شمال  فعال هستند که با افزایش  حجم  سوآپ از  دو اسکله دیگر  نکا هم می‌توان استفاده کرد و در مجموع پنج اسکله برای  انجام ماموریت سوآپ  به کار گرفته خواهد شد.

وی با توجه به  افزایش حجم سوآپ در آینده و کشف ذخایر نفت در دریای خزر و راه‌اندازی خط لوله نکا – جاسک، اذعان داشت: جایگاه پایانه نفتی شمال بیش از پیش اهمیت می‌یابد و موقعیت استراتژیک پیدا خواهد کرد.

شاهدوست با بیان اینکه در حال حاضر  50 درصد از  فاز نخست ساخت حوضچه فراگیر شمال  اجرا شده  و پیشروی  یال  شرقی  به اتمام رسیده است، تصریح کرد: با ساخت حوضچه فراگیر شمال، تعداد اسکله‌های عملیاتی این ترمینال از سه اسکله به  14 اسکله می‌رسد و عمق آبخور کشتی‌ها از چهار متر فعلی به 14 متر افزایش  می‌یابد همچنین ظرفیت عملیات چند برابر ظرفیت فعلی خواهد شد.

رئیس پایانه نفتی شمال با اشاره به اینکه در حال حاضر 250 نفر در ترمینال نفتی نکا مشغول به کار هستند، گفت: بیش از  98 درصد از کارکنان این منطقه بومی هستند.

وی در ادامه به نقش پایانه نفتی شمال در تامین سوخت نیروگاه برق نکا اشاره و خاطرنشان کرد: همکاری بین شرکت پایانه‌های نفتی ایران و مدیریت پخش فرآورده‌های نفتی در استان مازندران باعث شده است تا همواره در تمام شرایط و به موقع سوخت این نیروگاه تامین شود.

*بازدید دانشجویان مهندسی نفت از پایانه نفتی شمال

دانشجویان مهندسی نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تاسیسات شرکت پایانه‌های نفتی ایران در شمال کشور مستقر در حوزه استحفاظی شهرستان بهشهر بازدید کردند.

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر از اسکله بارگیری پایانه نفتی شمال، اتاق کنترل، آزمایشگاه و مخازن ذخیره‌سازی نفت خام بازدید کردند و از نزدیک با نحوه بارگیری و صادرات نفت خام آشنا شدند.

در ادامه بازدید، دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر مباحثی درباره نحوه ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به صنعت نفت کشور، مباحث مربوط به سوآپ و  امور فنی عنوان کردند و کارشناسان پایانه نفتی به آنها پاسخ دادند.

این سفر یک روزه با همکاری روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران و پایگاه مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت به میزبانی شرکت پایانه‌های نفتی ایران انجام شد.

پایانه نفتی شمال از آن جهت اهمیت دارد که تمام فرآیندهای سوآپ کشور از این  طریق انجام می‌شود ضمن آنکه با برنامه‌های توسعه‌ای این پایانه و خط لوله نکا - جاسک، پایانه نفتی شمال بیش از پیش نقش استراتژیک در صنعت نفت کشور خواهد داشت.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول