اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلوه‌های خدمت ماندگار-12

توزیع سالانه 2 میلیارد لیتر فرآورده‌های نفتی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های ملی گیلان گفت: سالانه بالغ بر دو میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در تمام بخش‌های مختلف استان توزیع و بیش از 460 لیتر به مناطق همجوار ارسال می‌شود.

توزیع سالانه 2 میلیارد لیتر فرآورده‌های نفتی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فردین چراجی ظهر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای یکصدمین سفر دولت در پارک قدس رشت با اشاره به فعالیت شرکت مذکور اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان یکی از مناطق 37 گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که در سال 1322 در رشت تاسیس شد.

وی، ادامه داد: امروزه این شرکت با قدمتی بیش از 6 دهه سالانه بالغ بر 2 میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی را در تمام بخش‌ها شامل حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی، صنایع، کشاورزی، سوخت خانوار و... در قالب هفت ناحیه مرکزی رشت، بندرانزلی، آستارا، لاهیجان، رودسر، فومن و رودبار و دو نمایندگی فروش صومعه‌سرا و تالش عرضه می‌کند.

به گفته این مسئول، شرکت پخش ملی فرآورده‌های نفتی استان فرآورده‌های نفتی را از طریق 137 باب مجاری عرضه سوخت شامل جایگاه بنزین، نفت‌گاز و سی‌ان‌جی، 624 فروشندگی در سطح  استان توزیع و بیش از 460 میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی را به مناطق همجوار نظیر چالوس، قزوین، زنجان و خلخال ارسال می‌کند.

وی، با اشاره به اقدام‌های دولت نهم و دهم در حوزه پخش فرآورده‌های نفتی گیلان افزود: افزایش تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت از 73 باب در سال 84 به 138 باب در سال جاری، واگذاری تمام امور نظارتی و اجرایی جایگاه‌های سی‌ان‌جی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال 86 جزو اقدام‌های دولت است.

چراجی، از افزایش جایگاه سوخت طبیعی در گیلان خبر داد و گفت: تعداد جایگاه‌های سی‌ان‌جی از صفر باب در سال 84 به 67 باب در سال جاری رسیده است.

وی، افزایش ظرفیت دهانه بارگیری و توزیع فرآورده‌ها از 14 در سال 84 به 20 در سال جاری را از دیگر اقدام‌های دولت در شرکت مذکور ذکر کرد و یادآور شد: نوسازی و افزایش ناوگان حمل و نقل با خارج کردن 67 دستگاه فرسوده در سال 83 به 137 دستگاه در سال جاری رسیده است.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان درباره سهمیه‌بندی سوخت بنزین ابراز کرد: اجرای پروژه بزرگ سهمیه بندی فرآورده‌های نفتی در قالب کارت هوشمند سوخت از سال 86، منجر به کاهش 50 درصد مصرف بنزین در سال جاری شده است.

وی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در آذر 89 را منجر به کاهش 11 درصدی انواع فرآورده‌های نفتی در مدت یک سال دانست و تصریح کرد: کاهش 53 درصدی قاچاق و توزیع خارج از شبکه انواع فرآورده‌های نفتی پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای افزایش سوخت رسانی به هواپیمایی از جمله اقدام‌های دولت در استان بوده است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول