اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:

افزایش 700 تخت بیمارستانی در اولویت کاری است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از افزایش 700 تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی استان اردبیل در پذیرش و بستری بیماران و افراد تحت معالجه خبر داد.

افزایش 700 تخت بیمارستانی در اولویت کاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات مراکز بیمارستانی در اردبیل اظهار داشت: با تکمیل بیمارستان ترومای اردبیل و پارس‌آباد و همچنین افزایش ظرفیت تخت بیمارستانی در مراکز درمان‌بستر کوثر و نیر یک ظرفیت خوبی در افزایش پذیرش بیماران و تخت‌های موجود شاهد هستیم تا موانع احتمالی پیش رو نیز برطرف شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر 2 هزار تخت بیمارستانی برای استفاده هموطنان به شکل موجود و مجهز وجود دارد، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان متولی حوزه بهداشت و درمان با تأمین نیروی تخصصی و فوق‌تخصصی و تربیت نیروهای مجرب در بیش از 27 رشته تخصصی سعی می‌کند خدمات متنوع‌تری را به هموطنانمان در استان اردبیل ارائه کند.

پورفرضی با اعلام اینکه در سال‌های اخیر تعداد مراکز بیمارستانی به بیش از 15 مورد رسیده است، خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب در این استان هفت بیمارستان کوچک تنها با 500 تخت موجود بود در حالی که در سال‌های اخیر با یک جهش خوب توانسته‌ایم در این حوزه کارآمدی و ضریب اطمینان سلامت و امنیت را ارتقا دهیم.

این مسئول با اعلام اینکه قبل از پیروزی انقلاب هیچ تخت ویژه‌ای وجود نداشت، اضافه کرد: هم‌اکنون 200 تخت ویژه اعم از آی‌‌سی‌یو، سی‌سی‌یو و ان‌آی‌سی‌یو مجهز و به شکل نوین در بیمارستان‌های استان مستقر است تا به افراد نیازمند ارائه خدمات کنند.

وی همچنین از کاهش چشمگیر مرگ و میر نوزادان در حین تولد و مادران باردار خبر داد و بیان کرد: ‌در این زمینه نیز بیش از 80 تا 95 درصد مشکلات و چالش‌ها کاهش یافته و به حداقل رسیده است.

به گزارش فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیشترین مرگ و میرها در استان را ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی، بروز سرطان‌ها و مصرف دخانیات اعلام کرد و ادامه داد: با راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب 20 درصد مرگ و میر بیماران قلبی و عروقی کاهش یافته و انتظار می‌رود با تجهیز و راه‌اندازی مرکز مطالعات سرطان‌شناسی اردبیل با اولویت دو سرطان مری و معده راهکار مناسبی برای پیشگیری از این بیماری‌ها نیز تدارک دیده شود.

پورفرضی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح‌های مختلف تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه سلامت به عنوان دستور کار کارگروه سلامت و امنیت غذایی اعلام کرد و گفت: ما همچون سال‌های گذشته امسال نیز با فرا رسیدن فصل تابستان با تقویت اکیپ‌های نظارتی بهداشتی بر عرضه مواد غذایی نظارت دقیق می‌کنیم و در تلاش هستیم جلوی هرگونه خرید و فروش مواد غذایی غیربهداشتی و تلاش دوره‌گردها و دست‌فروش‌ها را بگیریم.

وی به موفقیت‌آمیز بودن اجرای طرح بهادیر در شهرهای سرعین و سایر شهرهای استان به مرور و طی برنامه‌ریزی‌های مختلف اشاره کرد و افزود: انتظار داریم با عملیاتی شدن این طرح ظرفیت و قابلیت اجرایی در مقابله با مراکز عرضه غیربهداشتی و غیراستاندارد به حداقل برسد.

پورفرضی تصریح کرد: در اجرای این طرح بیش از 60 تن مواد غذایی غیربهداشتی امحا شد و 40 اکیپ بازرسی و نظارتی سعی کردند به صورت یک روزه از تمام اماکن عرضه مواد غذایی بازدید کنند.

وی با هشدار به مصرف‌کنندگان آلوهای رنگین و بستنی‌های غیربهداشتی در فصل گرم سال خاطرنشان کرد: اغلب این مواد غذایی با رنگ خود رو آمیخته شده و عرضه‌کنندگان سعی می‌کنند با خوش‌چهره نشان دادن این مواد غذایی آنها را به فروش برسانند در حالی که مصرف آنها به جد مضر برای سلامت و بهداشت کودکان و بزرگسالان است.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول