اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد

افزایش 5 تخت ان آی سی یو به بیمارستان فاطمیه همدان

خبرگزاری فارس: مدیر بیمارستان فاطمیه همدان گفت: در سال جاری پنج تخت ان ای سی یو به مرکز آموزشی درمانی فاطمیه همدان افزوده می‌شود.

افزایش 5 تخت ان آی سی یو به بیمارستان فاطمیه همدان

زهره آباب‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به شعار رهبری، اظهار کرد: هدف اصلی ما در سال جاری حرکت به سمت استفاده از منابع و خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز از تولیدات داخل کشور برای بیمارستان است.

وی افزود: در راستای استفاده از تولیدات داخل امیدوار هستیم شرکت‌های داخلی تجهیزات بیمارستانی نیز توجه کامل را داشته باشند تا نواقصی را که به آنها مطرح می‌شود در اسرع وقت برطرف کنند تا ما در رابطه با درمان بیماران دچار مشکل نشویم.

مدیر بیمارستان فاطمیه همدان، همکاری در رفع نیازهای درمانی مردم جامعه، برآورده کردن نیازها و توقعات بیمار تا حد امکان، همکاری با ارتقای سطح دانش و مهارت‌های بالینی اساتید، دانشجویان و نیروهایی که به این مرکز مراجعه می‌کنند را از جمله مهمترین اهداف بیمارستان فاطمیه همدان عنوان کرد.

وی با تأکید بر لزوم ارتقای سلامت و رفع نیازهای بهداشتی جامعه، افزایش بهره‌وری بیمارستان تا حد امکان در راستای افزایش امکانات رفاهی و تجهیزاتی بیماران و در نهایت ایجاد ارتباط سودمند و دوطرفه با ذی‌نفعان اصلی سیستم بهداشت و درمان را از جمله اهداف دیگر این بیمارستان برشمرد.

آباب‌زاده با اشاره به انجام طرح زایمان فیزیولوژیک از سال گذشته در بیمارستان فاطمیه، ابراز داشت: برای ارتقای سلامت مادر و نوزاد از سال گذشته پیگیر این مهم شدیم که در این راستا کلاس‌های آموزشی مادران در دوران بارداری نیز برنامه‌ریزی شد.

وی با بیان اینکه بر اساس طرح زایمان فیزیولوژیک، مادران از سن 20 هفتگی حاملگی به مرکز آموزشی و درمانی فاطمیه مراجعه می‌کنند، افزود: هشت جلسه آموزشی برای آنها برگزار می‌شود تا بتوانیم آنها را توانمند کنیم تا بتوانند زایمان طبیعی داشته باشند.

مدیر بیمارستان فاطمیه همدان با بیان اینکه از مزایای طرح زایمان فیزیولوژیک که مورد استقبال بیماران نیز بود، وجود یک نفر همراه با زنان باردار از ابتدای آغاز جلسات بود، گفت: ماماهای همراه با زنان باردار در کلاس‌های آموزشی نیز شرکت می‌کردند که این نفر همراه می‌توانست تا پایان زایمان در کنار مادر باشد و همین امر باعث ایجاد رضایتمندی زیادی در بین مادرانی شده که به این روش زایمان فیزیولوژیک کرده‌اند.

وی با اشاره به انجام روش کی ام سی(هم‌آغوش مادران و نوزادان) نیز خاطرنشان کرد: در واقع برنامه مراقبت آغوشی مادران و یا حتی پدران بیشتر برای نوزادانی است که نارس‌اند و پیش از موعد متولد می‌شوند یا وزن زیر دو کیلو و 500 گرم دارند.

آباب‌زاده ادامه داد: در این مرکز برای نوزادان نارس امکانات رفاهی در نظر گرفته شده که بر این اساس در اینجا ماندگار می‌شوند و با در آغوش گرفتن نوزاد همان فضای داخل رحمی نیز برای نوزاد پیش می‌آید یعنی صدای قلب مادر را کاملاً می‌شوند و با تنفس مادر احساس آرامش می‌گیرد که اخیراً به این نتیجه نیز رسیده‌اند که این روش در رشد نوزاد نیز تأثیر دارد.

وی ابراز داشت: در حال حاضر به دنبال این هستیم که بتوانیم این امکانات را فراهم کنیم تا استقبال بیشتری از طرف مردم صورت گیرد و نوزادان ما در واقع از مرگی که ممکن است در انتظارشان باشد در امان باشند.

مدیر بیمارستان فاطمیه همدان یادآور شد: طبق آخرین آماری که از مهر ماه تا پایان اسفندماه سال گذشته انجام شد حدود 300 زایمان فیزیولوژیک در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای حدود 700 نفر از زنان باردار کلاس‌های آموزشی در بیمارستان فاطمیه برگزار شده، گفت: اگر فرد هیچ مشکل پزشکی نداشته باشد و نوزادش نیز دچار مشکل نشده باشد با توجه به آموزش‌هایی که دیده به راحتی می‌تواند زایمان فیزیولوژیک موفق داشته باشد.

آباب‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیمارستان فاطمیه در حال حاضر بر گسترش بحث فیزیوتراپی متمرکز است، یادآور شد: فیزیوتراپی از سال‌های قبل در بیمارستان فاطمیه خیلی محدود بود اما با توجه به آموزش‌هایی که در واحد فیزیوتراپی بیمارستان داده می‌شود اگر بتوانیم تجهیزات را تکمیل کنیم بسیاری از مادرانی که به دلیل مشکلات زنان مثل افتادگی مثانه مشکل داشتند می‌توانند از طریق روش‌های آموزشی که از طریق فیزیوتراپی به آنها داده می‌شود زایمان راحت‌تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر حاملگی‌های پرخطر را از شهرستان‌ها به مرکز آموزشی درمانی فاطمیه ارجاع می‌دهند، به کمبود تخت ان آی سی یو در این مرکز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد 15 تخت ان آی سی یو در این بیمارستان فعال است که درصدد افزایش آن به 20 تخت در سال جاری هستیم تا درصد اشغال تخت‌های موجود نیز سبک‌تر شود.

مدیر بیمارستان فاطمیه همدان در پایان سخنان خود با بیان اینکه پذیرش بیماران ما بیش از ظرفیت بخش است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دنبال این هستیم که پنج تخت ان ای سی یو به این مرکز افزوده شود و تجهیزات را تکمیل کنیم تا در این زمینه نیز مشکلی نداشته باشیم.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول