اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

2 هزار تخت بیمارستانی در اردبیل موجود است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در حال حاضر با توسعه مراکز بیمارستانی و درمانی در استان اردبیل بیش از 2 هزار تخت موجود است.

2 هزار تخت بیمارستانی در اردبیل موجود است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی در اردبیل اظهار داشت: با توسعه مراکز بیمارستانی راه‌اندازی 700 تخت جدید نیز در برنامه ما است که با افتتاح بیمارستان پارس‌آباد، ترومای اردبیل، بیمارستان جایگزین بوعلی و چندین مرکز درمان‌بستر در شهرهای استان این ارتقا را شاهد می‌باشیم.

وی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب هیچ تخت ویژه بیمارستانی را نداشتیم در حالی که الان بیش از 200 تخت ویژه اعم از بخش آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو و ان‌آی‌سی‌یو وجود دارد.

پورفرضی به کاهش چشمگیر مرگ و میر نوزادان و مادران باردار در استان اشاره کرد و افزود: مرگ و میر نوزادان به ازای هر هزار تولد کمتر از هشت نفر است که این مدت زمان همچنان در حال تعدیل و کاهش یافتن است.

این مسئول خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی بخش جراحی قلب و 20 درصد مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در استان کاهش یافته که این اقدام به دنبال سفرهای استانی رئیس جمهور و راه‌اندازی بخش جراحی قلب در بیمارستان امام اردبیل بوده است.

وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت هفته سلامت اضافه کرد: شعار امسال سازمان بهداشت جهانی سالمندی و سلامت بود که در سطح استان تلاش کردیم با اجرای برنامه‌های مختلف از سالمندان به صورت خاص تکریم و تعظیم کنیم و معتقدیم هفت درصد جمعیت سالمند استان نیازمند مراقبت و توجه ویژه است.

به گزارش فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همچنین از توجه ویژه اهالی استان به کاهش مصرف خودسرانه داروها اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این‌که کشورمان جز 20 کشور برتر دنیا در مصرف خودسرانه دارو است، ضرورت ایجاب می‌کند که در پیشگیری و ممانعت از مصرف خودسرانه داروها به ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها و گروه کدئین‌ها دقت و مراقبت خاص شود.

پورفرضی یکی از عوارض بسیار خطرناک مصرف این گونه داروها را مقاوم شدن بدن انسان نسبت به بروز این بیماری‌ها اعلام کرد و بیان داشت: امیدواریم با اقدام کنترلی در این زمینه مصرف داروها بدون مجوز پزشک به حداقل برسد.

*خلخال 251 رابط بهداشتی دارد

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال نیز گفت: در حال حاضر در شهرستان خلخال 251 رابط بهداشتی با مجموعه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی این شهرستان همکاری دارند.

عقیل حبیبی در مراسم تجلیل از رابطان بهداشتی در خلخال اظهار داشت: 80 درصد جمعیت خلخال تحت پوشش رابطان بهداشتی هستند به طوری که 221 نفر از رابطان بهداشتی به امر ارایه آموزش‌ها، آگاهی‌های بهداشتی، مراقبت‌های دوران بارداری مادران، تغذیه کودکان و بهداشت فردی مشغول هستند.

وی با بیان این‌که رابطان بهداشتی در پنج مرکز بهداشت شهری و روستایی فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: فعالیت رابطان بهداشتی در امور مربوط به بهداشت و سلامت خانواده‌ها و ارایه راهنمایی‌های لازم در مورد بهتر زیستن سبب افزایش شاخص‌های بهداشتی شده است.

حبیبی همچنین از برگزاری 83 مورد دوره آموزشی برای رابطان بهداشتی خبر داد و تصریح کرد: با هدف تجلیل از خدمات این قشر در سه سال اخیر بیش از 800 نفر از رابطان بهداشت به اردوهای زیارتی و سیاحتی اعزام شده و از دیگر خدمات رفاهی بهره بردند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال شعار امسال بهداشت جهانی را نیز یادآور شد و اضافه کرد: آلزایمر از جمله از بیماری‌های تهدیدکننده دوران سالمندی است که باید با برنامه‌های شاد و متنوع به گونه‌ای اقدام کنیم تا سالمندان از گوشه‌نشینی و انزوا دوری کنند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول