اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان شهدای زیراب:

ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان زیراب مازندران 70 درصد است

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان شهدای زیراب در شهرستان سوادکوه با اشاره به لزوم توسعه این بیمارستان، گفت: ضریب اشغال تخت‌های بستری بیمارستان شهدای زیراب بیش از 70 درصد است.

ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان زیراب مازندران 70 درصد است

بهروز نوروزی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سوادکوه از وجود چهار بخش جراحی، داخلی، زنان و زایمان، اطفال در بیمارستان شهدای زیراب خبر داد و گفت: این بیمارستان دارای 13 واحد ساختمان مسکونی با تجهیزات و لوازم کامل زندگی برای پزشکان مقیم است.

نوروزی از پذیرش 200 نفر بیماران غیر اورژانسی به‌صورت میانگین روزانه در این مرکز درمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این تعداد، بخش‌های دیگر نیز پذیرای بیماران هستند و ضریب اشغال تخت‌های بستری بیش از 70 درصد است.

رئیس بیمارستان شهدای زیراب با اشاره به این مطلب که در سال 1359 بنا به پیشنهاد مسئولان وقت سازمان منطقه‌ای بهداری سابق مازندران (دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی فعلی) عده‌ای از مردم خیّر و نیکوکار منطقه خواجکلا زمینی به مساحت 70 هزار متر را برای ساخت بیمارستان اختصاص دادند، گفت: این مکان درمانی در سال 66 به صورت درمانگاه شبانه‌روزی درآمد.

وی از موافقت مقام معظم رهبری در سفر سال 74 به استان مازندران برای توسعه این بیمارستان خبر داد و خاطرنشان کرد: بیمارستان شهدای زیراب تنها مرکز درمانی حد فاصل فیروزکوه تا قائمشهر در مسیر جاده حادثه‌خیز و کوهستانی محور سوادکوه است و توسعه این مرکز درمانی در دستور کار ما قرار دارد.

نوروزی از وجود بخش اورژانس، درمانگاه تخصصی و واحدهای پاراکلینیکی (آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، داروخانه) در این بیمارستان خبر داد و افزود: اتاق عمل، سی اس آر، بخش مراقبت ویژه(آی سی یو)، بستری داخلی، اطفال و زنان و زایمان از بخش‌های دیگر این بیمارستان است.

رئیس بیمارستان شهدای زیراب از واحدهای درمانگاه تخصصی این بیمارستان خبر داد و گفت: بخش عفونی، داخلی، جراحی عمومی، اطفال، زنان و زایمان، گوش و حلق و بینی از بخش‌های تخصصی این بیمارستان به همراه سالن انتظار بیماران، صندوق درآمد و قبوض و اتاق معاینه از واحدهای درمانگاه تخصصی است.

وی تصریح کرد: واحد رادیولوژی دارای یک دستگاه پرتاپل و دستگاه ثابت از مدل واریان 800 و فلورسکوبی و دستگاه اتوماتیک ظهور و ثبوت و سونوگرافی است.

نوروزی از درمان انواع آسیب‌ها و دردها شامل آسیب‌های مغز نخاعی، ارتوپدی، رماتولوژی ورزشی و سالمندان در این واحد درمانی خبر داد و عنوان کرد: بخش‌های الکتروتراپی، تمرین درمانی و لیزر درمانی از بخش‌های دیگر این بیمارستان است.

این مسئول از فعال بودن درمانگاه چشم پزشکی به‌صورت هفته‌ای یک روز و درمانگاه دندانپزشکی در طول هفته خبر داد و اذعان داشت: این بیمارستان دارای چهار دستگاه دیالیز و چهار تخت فعال آی سی یو، سه اتاق مخصوص عمل جراحی و سرپایی با قابلیت انجام عمل‌های جنرال و عمومی و ارتوپدی و زنان و زایشگاه و انبار دارو و تجهیزات پزشکی است.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول