اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کوهبنان هشدار داد

کشاورزی کوهبنان در آستانه نابودی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان‌ کوهبنان گفت: کشاورزی کوهبنان در آستانه نابودی بوده و کشاورزان کوهبنانی در حال ‌ورشکستگی هستند.

کشاورزی کوهبنان در آستانه نابودی

محمد امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: با توجه به اینکه‌ کرمان یکی از استان‌های ‌کشور است و طی سال‌های اخیر هم با کمی بارندگی در استان و شهرستان کوهبنان رو‌به‌رو بوده‌ایم، لذا‌ بسیاری از کشاورزان و باغداران شهرستان با مشکل خشکسالی مواجه شده‌اند.

وی بیان داشت: بسیاری از قنات‌ها و چشمه‌ها طی سال‌های گذشته خشک و یا در حال خشکیدن هستند و تعداد زیادی از سرشاخه‌های درختان خشک و شیره درختان خارج شده است که این مسئله سبب چند برابر شدن مشکلات باغداران گشته و زمینه نابودی کشاورزی و ورشکستگی کشاورزان را در پی دارد. 

امیری عنوان کرد: مناقصه پنج فقره کانال از اعتبارات‌ خشکسالی در روستاهای رتک، بندر، خانمکان، بستک و نجف‌آباد برگزار شده و به زودی با انعقاد قرار‌داد عملیات احداث آنها توسط پیمانکار آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین پنج فقره قنات خشکسالی در تره‌چی بالا، پایین و جور در نظر گرفته شده‌ که با برگزاری مناقصه در استان به زودی قرارداد آنها منعقد گشته و پیمانکار‌ آغاز به‌کار می‌کند.

امیری افزود: در سال جاری اعتباراتی برای مجتمع گلخانه شهرستان در نظر گرفته شده‌ که مهم‌ترین آنها اختصاص دو درصد نفت و گاز و انتقال آب از چاه شماره دو دهنوی امامزاده به مجتمع است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان پیشرفت طرح‌های در حال انجام شهرستان را مناسب دانست و گفت: لوله‌گذاری دارستان، چاه شماره دو و صحرای اپوروار 50 درصد پیشرفت داشته و عملیات احداث‌ کانال رتک سفلی در حال انجام بوده و در همین راستا حسین‌آباد بیدان 100 درصد کانال‌گذاری شده است.

امیری به پیشرفت 100 درصدی قنات‌های درب چنار، اسلام‌آباد، چشمه پودنه، باب زنگلان، حسین‌آباد درب بورا، فتح‌آباد، گراکو، ده جرعه، گود سیه در، ده علی و پیشرفت 50 درصدی قنوات ده ملک و جور اشاره کرد. 

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی کوهبنان آماده همکاری و ‌خدمتگزاری به همه کشاورزان و باغداران سخت‌کوش شهرستان است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول